خبرگزاری کار ایران

تراژدی زیست محیطی برای ساکنین منطقه ۴ شهر تهران

کد خبر : ۱۴۲۳۷۱

منطقه ۴ شهرداری تهران به دلیل وسعت زیاد و دارا بودن فضای خالی این روز‌ها جولان‌گاه کارخانه‌های تولید مواد شیمیایی شده تا جایی که به دلیل تولید آلودگی بالا سلامت ساکنین منطقه را به خطر انداخته است.

ایلنا: ساکنان منطقه ۴ شهرداری تهران در نامه‌ای به رئیس سازمان محیط زیست از مشکلات زبست محیطی‌ محل زندگشان گفته‌اند.

به گزارش ایلنا، به گفته ساکنان منطقه ۴ شهرداری تهران این محدوده یکی از آلوده‌ترین مناطق شهر تهران به شمار می‌رود که این آلودگی نیز نشات گرفته از کارخانجات موجود در خیابان‌های اتحاد و سازمان آب است. کارخانه‌هایی که به دلیل تولید مواد شیمیائی جزو لاینفک آلودگی محسوب می‌شوند.

در همین راستا ساکنین این منطقه در نامه‌ای به " معصومه ابتکار "، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، خواستار توجه بیشتر به این منطقه و رفع عوامل آلودگی آن شدند.

اشاراتی که در نامه ساکنین منطقه ۴ به رییس سازمان محیط زیست آمده است، به شرح ذیل است:

سرکار خانم دکتر ابتکار؛ منطقه ۴ شهرداری تهران به دلیل وسعت زیاد و دارا بودن فضای خالی این روز‌ها جولانگاه کارخانه‌های تولید مواد شیمیایی شده تا جایی که به دلیل تولید آلودگی بالا سلامت ساکنین منطقه را به خطر انداخته است.

بانوی محیط زیست ایران، چون سرکار عالی مبدل به شخصیتی فرامنطقه‌ای شده‌اید راهکاری بیاندیشید و به جای درخواست خروج کودکان و سالخوردگان از تهران، در اقدامی کاربردی‌تر ارگان‌های مسئول شهری را وادار به رعایت قوانین زیست محیطی نمایید زیرا خروج مردم مستاصل از تهران به علت برخورداری از تمکن مالی اصل تنازع بقاء را به زیر سئوال خواهد برد.

بیایید آنان را از شر کارخانجات مزاحم و آلوده کننده زیست محیطی رهائی بخشیم. سال‌ها از گذشته‌های دور موضوع انتقال پایتخت مطرح شده است و دولت دهم هم در تکاپو انجام این مهم می‌باشد ولی افسوس هزینه‌های اجرائی این طرح بیش از توان دولت کنونی می‌باشد.

این راهکارستودنی است ولی نیازمند زمان زیادی است تا اجرائی شود در صورتیکه کارخانجات مزاحم را که شریانهای حیاتی پایتخت را می‌فشارند در هر چهار محور ارتباطی تهران از منطقه دور نمایند می‌توانند به نجات هوای پایتخت همت گمارند.
انتقال پایتخت قدری از مشکلات تردد را می‌کاهد اما با توزیع بنزین یورو۴ این مشکل حل می‌شود ولی سبب جلوگیری از آلودگی پایتخت نمی‌شود چون موضوع خروج کارخانجات به ۱۲۰ کیلومتری تهران بطور کامل اجرا نشده است.

در کشورهائی که اقلیم منطقه‌ای خشک دارند بعلت خشکسالی‌های سال‌های اخیر و کم بارانی با پدیده آلوده بیشتری مواجه شده‌ایم زیرا باران‌های موسمی در فصولی از سال از بار آلودگی می‌کاهد این مهم هم باری از دوش این کلان شهر بعلت عدم برخوداری از باران نکاسته زیرا وجود کارخانجات مزاحم هم آلودگی هوای تهران را با باران حل نمی‌کند و دلیلی بر این مدعا پیشنهاد خروج مردم از پایتخت هم نمی‌تواند راهکار جامعی در نجات این کلان شهر باشد و عملا با عدم اجرای طرح ۱۲۰ کیلومتری از صاحبان کارخانجات هراس داریم که تولید را با اختلال مواجه سازند.

اگر این روند آلودگی ادامه یابد معنای تولید هم بار خود را از دست می‌دهد و تولیدات این کارخانجات علاج درد بی‌درمان مردم مبتلا شده به بیماری‌های مهلک در اثر آلودگی هوا نخواهد بود.

بیاییم از منطقه ۴ شهرداری که یکی از بالا‌ترین آلودگی‌ها را دارد شروع کنیم تا شاید بتوانیم نفس پایتخت را که از جاده‌های شمالی کشور تنفس می‌نماید و با عزمی راسخ بر پاکسازی منطقه ۴ از شر کارخانجات مزاحم تلاش ورزیم و کارخانجات منطقه را برچیده و با انتقال آنان گامی در جهت نجات مردم آلوده‌ترین منطقه شهرداری برداریم.

این امر میسر نمی‌شود مگر با همت مدیران شهرداری منطقه ۴ و رعایت قوانین محیط زیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز