خبرگزاری کار ایران

مرگ یک قلاده پلنگ بر اثر تصادف در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۵۴۵

با توجه به اینکه در منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد و منطقه گرین پلنگ زیست می‌کند این پلنگ در محدوده دو منطقه در حال تردد بودکه زیر گرفته شد.

ایلنا: یک قلاده پلنگ شب گذشته بر اثر تصادف در جاده الش‌تر به خرم آباد تلف شد.

به گزارش ایلنا، تصادف یک دستگاه پژو پارس با یک قلاده پلنگ در گردنه ایواندر واقع در کیلومتر۲۰ جاده الش‌تر به خرم آباد منجر به تلف شدن این گونه جانوری ارزشمند شد.

بنابر این گزارش این دومین پلنگی است که امسال در استان لرستان تلف می‌شود.

راننده این خودرو که در مسیر کرمانشاه به خرم آباد در حال تردد بوده است پس از وقوع تصادف با احساس تعهد به سرعت موضوع را گزارش داد و صحنه تصادف را ترک نکرد.

بازگیر مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: پس از حضور ماموران حفاظت محیط زیست در محل حادثه جسد این پلنگ برای آزمایش و تاکسیدرمی به این اداره کل منتقل شد تا کارهای مربوط به بیومتری و گرفتن نمونه‌های خون و ژن برای بانک اطلاعاتی محیط زیست بر روی این جسد انجام شود.

بازگیر گفت: با توجه به اینکه در منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد و منطقه گرین پلنگ زیست می‌کند این پلنگ در محدوده دو منطقه در حال تردد بودکه زیر گرفته شد.

دیشب نیز در فاصله ۵ کیلومتر از این حادثه یک قلاده شغال در جاده نزدیک به تنگ شبیخون بر اثر تصادف تلف شد.

لرستان به لحاظ تنوع حیات وحش و محدوده پراکنش گونه‌های مختلف از استانهای منحصر به فرد است.

چند ماه گذشته نیز یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع هشتاد پهلو خرم آباد بر اثر شلیک گلوله شکارچیان غیر مجاز کشته شده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز