خبرگزاری کار ایران

مدیر کل محیط زیست لرستان

کشته شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در لرستان بر اثر تصادف با خودرو

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۹۳

مدیر کل محیط زیست لرستان گفت: یک قلاده پلنگ ایرانی در لرستان بر اثر تصادف بایک خودرو تلف شد.

مدیر کل محیط زیست لرستان گفت: یک قلاده پلنگ ایرانی در لرستان بر اثر تصادف بایک خودرو تلف شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، محمد حسین بازگیر در جمع خبرنگاران افزود: در کیلومتر ۲۵ جاده خرم آباد - الشتر در گردنه ˈایوان در ˈ تصادف یک دستگاه خودروی پژو پارس با یک قلاده پلنگ ایرانی منجر به تلف شدن این گونه نادر حیوانی شد.

وی اظهار داشت: خودروی مذکور در مسیر کرمانشاه به خرم آباد در حال تردد بوده است، که راننده خودرو پس از تصادف با پلنگ یاد شده بلافاصله با پلیس و هیاران محیط زیست تماس گرفت تا درصحنه حاضر شوند.

بازگیر با بیان اینکه مدارک خودرو و راننده از سوی ماموران محیط زیست گرفته شده است، گفت: در این راستا پس از مشورت‌های لازم با مسوولان حقوقی سازمان محیط زیست کشور در مورد روند پیگیریهای قانونی اعلام نظر خواهیم کرد.

وی افزود: پس از اطلاع رسانی و رفتار مسوولانه راننده مذکور جسد این گونه نادر حیوانی به محیط زیست منقل شده است و بیومتری وگرفتن نمونه‌های خون و ژن برای بانک اطلاعاتی محیط زیست واقدامات لازم برای تاکسیدرمی و انتقالآن به موزه انجام شده است.

وی اظهار داشت: در آزمایش‌های انجام شده مشخص شد که متاسفانه پلنگ مذکور مادر بوده است و حدود چهار ساله است و قالب اثر دست و پا گرفته ونگهداری شده است و جسد این پلنگ در حال حاضر در سردخانه محیط زیست استان نگهداری می‌شود.

بازگیر با ابراز تاسف از حادثه مذکور گفت: متاسفانه در طول سالجاری دو قلاده پلنگ در استان لرستان تلف شده است که یک مورد آن در منطقه هشتادپهلو بر اثر شلیک گلوله و یک مورد دیگر نیز در جریان تصادف در منطقه ˈایوان درˈ بوده است.

وی با بیان اینکه در منطقه حفاظت شده سفید کوه و همچنین منطقه گرین دارای پلنگ هستیم، افزود: این پلنگ در محدوده این دو منطقه در حال تردد بوده که متاسفانه با خودروی پژو پارس تصادف کرده و جان خود را از دست داده است.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان لرستان با اشاره به حوادثدیگری که طی شب گذشته برای حیات وحش استان رخ داده است اظهار داشت: متاسفانه در فاصله کمتر از دو ساعت علاوه بر پلنگ، ما شاهد تصادف یک قلاده شغال در جاده نزدیک به تنگ شبیخون بودیم.

وی با بیان اینکه این دو حادثه در فاصله کمتر از پنج کیلومتر از هم رخ داده است، تصریح کرد: استان لرستان به لحاظ تنوع حیات وحش و محدوده پراکنش گونه‌های مختلف از استانهای منحصر به فرد است که باید این امر مورد توجه مردم قرار گیرد.

وی همچنین گفت: مطالعات لازم و توجه به محیط زیست استان در بحث‌های راهسازی و جاده سازی امری ضروری است و انتظار می‌رود علائم هشدار دهنده مربوط به تردد حیات وحش در برخی محورهای مواصلاتی استان تقویت شود تا شاهد توجه بیشتری از سوی رانندگان باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز