خبرگزاری کار ایران

حجت در پاسخ به ایلنا:

اعتبارات میراثفرهنگی پیش‌خور شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۸۲

به دنبال تعدیل نیرو در سازمان بدین معنا هستیم که تعدادی نیروی متخصص برای سازمان بیاوریم و مقداری از نیروهای سازمان که ارتباطی با ماهیت آن ندارد را به سایر ارگان‌ها بفرستیم.

ایلنا: معاون میراثسازمان میراثفرهنگی و گردشگری، با ابراز تاسف از اینکه بسیاری از اعتبارات سازمان در مبالغ هنگفت در گذشته پیش خور شده است گفت: بودجه مذکور صرف کارهای همچون برگزاری همایش‌ها شده و هم اکنون بدهکاری این اقدامات روی دوش ماست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی حجت در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیر کل میراثفرهنگی استان تهران در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار داشت: هیچ تفاوتی میان اداره کل میراثفرهنگی تهران با سایر استان‌ها وجود ندارد و اگر در دوره‌های گذشته برخی از افراد بر اساس برخی نیت‌ها و منفعتشان به دنبال دخالت در اداره امور سایر استان‌ها داشتند در این دوره این گونه نخواهد بود.

وی ادامه داد من فکر می‌کنم تمام ادارات کل سازمان مساوی هستند و نگاه گذشته به دلیل عدم درک درست از مفهوم ستاد و صف است.

معاون میراثسازمان میراثفرهنگی و گردشگری با اشاره به اینکه دو سه ماه زمان برای رفع خرابکاری‌های صورت گرفته در این سازمان کافی نیست گفت: باید حداقل ۲ تا ۳ سال وقت بگذاریم، هم اکنون در بخش ترمیم نیروی انسانی با حوزه مربوطه در ریاست جمهوری صحبت کردیم و آن‌ها نیز قول داده‌اند در بخش نیروی انسانی تجدید نظر کنیم.

حجت با بیان اینکه شاید خوشتان نیاید اما ۵۰ درصد نیروهای سازمان دارای مدرک دیپلم یا زیر دیپلم هستند تصریح کرد: این برای سازمان فرهنگ ساز مناسب نیست و باید ترمیم شود البته در بخش اعتبارات این سازمان دفاعیه خوبی انحام نشده است و در راستای رسیدگی به آثار ارزشمند باید بودجه مناسبی اختصاص یابد.

وی بیان داشت: سازمان در ۱۰۰ روز گذشته اقداماتی زیاد را در دستور کار خود قرار داده است که می‌توان به احیای مرکز اسناد و کتابخانه ملی سازمان اشاره کرد.

حجت در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آیا موفق به پرداخت حقوق کارمندان خود شده‌اید یا نه؟ گفت متاسفانه از این موضوع ناراحتم چرا که بسیاری از اعتبارات سازمان در مبالغ هنگفت در دولت گذشته پیش خور شده است و صرف کارهای همچون برگزاری همایش‌ها شده است و هم اکنون بدهکاری این اقدامات روی دوش ما قرار گرفته است این در حالیست که کارمندان حقوق خود را دریافت نکرده‌اند و ما با مشکلات زیادی در این بخش مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه دولت نیز هم اکنون دستش بسته است افزود: به دنبال تعدیل نیرو در سازمان بدین معنا هستیم که تعدادی نیروی متخصص برای سازمان بیاوریم و مقداری از نیروهای سازمان را که ارتباطی با ماهیت آن ندارد به سایر ارگان‌ها بفرستیم تا از کار بیکار نشوند البته تعدادی از نیروهای سازمان به درستی استخدام نشده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز