خبرگزاری کار ایران

پیام رییس جمهور به همایش تجلیل از خادمان و فعالان صنعت گردشگری:

ایران آماده میزبانی از گردشگران است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۲۳

پیشنهاد راه اندازی «جریان جهانی علیه خشونت و افراطی گری»(WAVE) که توسط جمهوری اسلامی ایران در اجلاس امسال مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه شد، می تواند گامی مثبت در همگرایی برای این هدف والا باشد.

ایلنا: ‌ رییس جمهوری اسلامی ایران در پیامی از آمادگی ایران برای میزبانی شایسته از گردشگران خبر داد و اعلام کرد صنعت گردشگری موثرترین ابزار برای دیپلماسی عمومی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در پیامی به همایش تجلیل از خادمان و فعالان صنعت گردشگری که در سالن اجلاس سران برگزار شد با تبریک روز جهانی گردشگری خاطرنشان کرد که صنعت گردشگری موثرترین ابزار دیپلماسی عمومی در ایجاد تعاملات فرهنگی و برقراری صلح و دوستی است.

رییس جمهوری با یادآوری تمدن هفت هزار ساله ایران، از فعالان صنعت گردشگری خواست که به ترویج و توسعه این ابزار کارآمد اهتمام بورزند.

متن پیام رییس جمهوری به شرح زیر است:

" با سلام به تلاشگران صنعت گردشگری کشور، هم اندیشی و هم افزایی آنان را در این همایش ارزشمند ارج می نهم.
در شرایطی که اقتصاد کشور نیاز به بهره گیری از سرمایه «امید» برای ایجاد رونق و رشد دارد، هرگونه تلاش برای بهره گیری از خرد جمعی و تدبیر راهگشا شایسته تقدیر است.

توسعه پایدار کشور مستلزم برنامه ریزی، مدیریت و بهره برداری بهینه از منابع در اختیار می باشد.

یکی از مهمترین زمینه هایی که با توجه به قابلیت های تاریخی، فرهنگی و محیطی کشورمان می تواند در روند توسعه ملی موثر واقع شود صنعت گردشگری است. این صنعت علاوه بر سودآوری اقتصادی و اشتغالزایی، حفظ هویت و پایداری فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و زیست محیطی را نیز به دنبال دارد.

در جهان امروز که افراطی گری، جنگ و خشونت رنج می برد، نیک اندیشان جهان باید دست در دست هم در جهت ایجاد صلح و ثبات و آرامش تلاش کنند.

پیشنهاد راه اندازی «جریان جهانی علیه خشونت و افراطی گری»(WAVE) که توسط جمهوری اسلامی ایران در اجلاس امسال مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه شد، می تواند گامی مثبت در همگرایی برای این هدف والا باشد.

صنعت گردشگری نیز می می تواند به عنوان پل ارتباطی در ارتقای تعاملات، همزیستی مسالمت آمیز و درک متقابل فرهنگ ها و سنت ها و در نهایت نیل انسان ها به آرامش تاثیرگذار باشد.

طی سال های گذشته به دلیل برخی ملاحظات و مشکلات، این صنعت نتوانسته جایگاه خود را آنطور که شایسته ملت بزرگ ایران است بیابد.

اکنون با توجه به فضای جدید جامعه و انتخاب گفتمان اعتدال از سوی مردم و زمینه هایی که برای تعامل سازنده و ارتباط بیشتر با ملت ها فراهم شده است، شایسته خواهد بود برنامه ریزی لازم در جهت گسترش و توسعه امر گردشگری بیش از پیش مورد توجه دست اندرکاران این حوزه قرار گیرد.

در اینجا بر خود فرض می دانم، ضمن تبریک فرارسیدن روز جهانی جهانگردی و تقدیر و سپاس از همه خدمتگزاران عرصه صنعت گردشگری، نسبت به تحقق ابعاد گوناگون توسعه این صنعت در آینده نزدیک اظهار امیدواری نمایم و مجددا بر نقش مهم گردشگری به عنوان یکی از موثرترین ابزارهای دیپلماسی عمومی در ایجاد ارتباط و تعامل میان ملت ها و دولت ها، تقارب فرهنگ ها، شناخت اقوام گوناگون از یکدیگر، برقراری صلح و دوستی، اعتلای دانش بشری و ایجاد شور، امید و نشاط تاکید می کنم.

به عنوان نماینده کشوری با قدمت، تاریخ و تمدن هفت هزار ساله که همواره به نوع دوستی و احترام به حقوق بشر شهره بوده است صمیمانه از شما انتظار دارم که به ترویج و توسعه این ابزار کارآمد جهت نیل به آن آرمانهای بلند بیش از پیش اهتمام ورزید.

در خاتمه، با ابلاغ پیام صلح و دوستی ملت ایران، اعلام می دارم که جمهوری اسلامی ایران با پیشینه تمدنی درخشان، مشاهیر و مفاخر ادبی، علمی و مذهبی، تنوع فرهنگی و قومی کم نظیر، اقلیم چهار فصل و مردان میهمان نواز آمادگی خود را برای میزبانی شایسته از گردشگران و علاقمندان ابزار می دارد. "

این پیام توط مهدی حجت قائم مقام سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در همایش قرائت شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز