خبرگزاری کار ایران

همکاری ایران و ترکیه در حوزه سینما افزایش پیدا می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۹۰۵

در دیدار سفیر ترکیه با مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری میان دو کشور در «امور سینمائی» و «برنامه مبادلات فرهنگی» بررسی شد.

در دیدار سفیر ترکیه با مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیش نویس تفاهم نامه همکاری میان دو کشور در «امور سینمائی» و «برنامه مبادلات فرهنگی» بررسی شد.

به گزارش ایلنا، محمد علی منفرد در این دیدار با تاکید بر ارزش‌های مشترک فرهنگی و حسن همجواری دو کشور اظهار داشت: رویکرد اصلی مقامات عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران و به ویژه دولت، گسترش روابط، تعاملات و همکاری‌های فی مابین است.

منفرد با بیان اینکه در طول تاریخ همواره پیوندهای مستحکمی میان دو کشور برقرار بوده، تعدد سفرهای مقامات عالیرتبه دو کشور را نشانه وجود زمینه‌های فراوان همکاری‌های متقابل عنوان کرد و ادامه داد: به دلیل وجود اشتراکات فراوان فرهنگی و تاریخی، زمینه گسترش بیشتر مناسبات دو کشور به خوبی فراهم است.

مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برپائی همایش‌ها جشنواره‌های فرهنگی و هنری به ویژه مراسم بزرگداشت مفاخر و اندیشمندان را یکی از بستر‌های توسعه و شناخت بیشتر مردم دو کشور ذکر کرد.

وی با اشاره به ۵ سند توسعه همکاری دو کشور که قرار است در سفر رئیس جمهوری کشورمان به ترکیه امضا گردد افزود: این اسناد شامل مبارزه با خشونت و افراط گرائی، مبادلات گردشگری، سینمائی، میراثفرهنگی و برنامه مبادلات فرهنگی است که از این تعداد ۴ سند مربوط به گسترش همکاری‌های فرهنگی است.

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی اظهار امیدواری کرد: نهادهای دو کشور زمینه نهائی کردن اسناد مربوطه را با برنامه ریزی مناسب هرچه سریع‌تر فراهم کنند.

وی بر توسعه و گسترش مبادلات فرهنگی ایران به ویژه با کشورهای مسلمان تاکید کرد و افزود: با توجه به تمدن دیرینه و با سابقه دو کشور زمینه گسترش روابط در حوزه مبادله محصولات سینمائی و تلویزیونی، بزرگداشت مفاخر و برپائی اجلاس منطقه‌ای و جهانی به خوبی فراهم است.

در ادامه این دیدار «امیت یاردیم» سفیر ترکیه در ایران نیز بر گسترش مناسبات و روابط دو کشور در همه حوزه‌ها به ویژه فرهنگی و هنری تاکید نمود و ابراز امیدواری کرد؛ سفر رئیس جمهوری ایران به کشورش فصلی تازه در روابط دو کشور ایجاد کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز