خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری کشور خبر داد؛

ورود ۲۰ میلیون گردشگر تا سال ۹۸

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۸۸

تعداد گردشگران خارجی در شهریور ماه امسال، ۵۸۳ هزار و ۷۴۵ نفر بوده است که در مقایسه با آمار سال گذشته رشد ۱۰۶ درصدی دارد در حالی که در شهریور ماه سال گذشته ۲۸۳ هزار و ۱۹۵ گردشگر خارجی داشتیم.

ایلنا: ‌معاون گردشگری کشور، گفت: ورود گردشگر از ابتدای سال جاری تا اول مهر به ۳۰ درصد رسیده است. اگر برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد، تا شش سال آینده(۹۸) به ۲۰ میلیون گردشگر خواهیم رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " منوچهر جهانیان " در همایش تجلیل از خادمان و فعالان صنعت گردشگری که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: تعداد گردشگران خارجی در شهریور ماه امسال، ۵۸۳ هزار و ۷۴۵ نفر بوده است که در مقایسه با آمار سال گذشته رشد ۱۰۶ درصدی دارد در حالی که در شهریور ماه سال گذشته ۲۸۳ هزار و ۱۹۵ گردشگر خارجی داشتیم.

وی با بیان اینکه فضای عمومی کشور موجب علاقه‌مندی در میان گردشگران خارجی شده است، تاکید کرد: برای اولین بار روند ورود گردشگران خارجی و خروج گردشگران ایرانی از کشور معکوس شده است.

معاون گردشگری سازمان میراثبا بیان اینکه گردشگران خروجی در شهریور سال گذشته ۵۹۵ هزار و ۵۴۴ نفر بوده‌اند تصریح کرد: امسال در شهریور ماه ۵۱۶ هزار و ۸۲۱ گردشگر خروجی داشتیم و با رشد منفی ۱۳ درصد همراه بود.

وی با اشاره به اینکه ورود گردشگر از ابتدای سال جاری تا اول مهر ۳۰ درصد بوده است، افزود: اگر برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد، می‌توان امیدوار بود که تا شش سال آینده به ۲۰ میلیون گردشگر دست یابیم که موجب شکوفایی اقتصادی نیز خواهد شد.

به گفته جهانیان در هفته گردشگری بیش از ۱۴۰ پروژه زیرساختی اعم از دفا‌تر خدمات مسافراتی، مراکز پذیرایی، مجتمع‌های گردشگری به بهره برداری می‌رسد که از این تعداد ۲۲ هزار نفر به ظرفیت تخت‌های کشور افزوده می‌شود این کار برای ۱۵ هزار نفر ایجاد اشتغال خواهد کرد.

وی افزود: ۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش گردشگری انجام شده که ۸۰۰ میلیارد تومان آن توسط بخش خصوصی و یک یازدهم آن تسهیلات و سرمایه گذاری بخش دولتی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز