خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز:

منطقه تاریخی فرهنگی، اصالت تاریخی شهر شیراز است

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۹۶۹

رها کردن خانه‌های میراثی یک تهدید برای صنعت گردشگری است که در این خصوص می توانیم با مشارکت بخش خصوصی این اماکن را ترمیم و مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز گفت: منطقه تاریخی فرهنگی شهر شیراز یک منطقه منحصر به فرد و دارای جاذبه‌های بسیار فراوانی برای گردشگران داخلی و خارجی است و بر همین اساس ما اولویت کاری خود بر روی بدنه سازی و زیباسازی و همچنین احیای مسیرهای پیاده با مصالح سنتی قرارداده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، ابراهیم خدا‌شناس که ظهر امروز در حاشیه بازدید از محلات مختلف منطقه تاریخی فرهنگی شیراز سخن می‌گفت با بیان اینکه منطقه تاریخی فرهنگی اصالت تاریخی شهر شیراز است، افزود: باید بستر بافت را به گونه‌ای مهیا نماییم تا سرمایه گذاران علاقه‌مند به سرمایه گذاری در بافت شوند.

وی افزود: هر گردشگر داخلی و خارجی همچون یک سفیر در مورد شهر شیراز به دیگران گزارش می‌دهد بنابراین انتظار می‌رود که با همدلی تمام دستگاه‌ها در راستای احیا نمودن منطقه تاریخی فرهنگی تلاش کنیم.

شهردار منطقه تاریخی فرهنگی یکی از جاذبه‌های این منطقه را وجود امام‌زادگان و اماکن تاریخی دانست و اظهار کرد: ‌‌ رها کردن خانه‌های میراثی یک تهدید برای صنعت گردشگری است که در این خصوص می‌توانیم با مشارکت بخش خصوصی این اماکن را ترمیم و مورد بهره برداری قرار دهیم.

خدا‌شناس گفت: یکی از مشکلات بزرگ بافت تاریخی فرهنگی، وجود مهاجرین و اتباع خارجی است. زیرا اکثر ساکنان اصیل شیرازی منازل خود را تخلیه و به آنان اجاره داده‌اند؛ بنابراین در این بافت یک تضاد فرهنگی به وجود آمده است.

وی وجود مراکز Dic را از دیگر مشکلات این منطقه عنوان کرد و بیان کرد: مراکز Dic مانند یک هتل به معتادین خدمات ارایه می‌دهند و به همین دلیل علاوه بر معتادان موجود هر روز شاهد جذب معتادین از دیگر نقاط کشور به این مکان‌ها هستیم.

خدا‌شناس ادامه داد: پروژه‌های بسیاری در بافت برای حضور سرمایه گذاران وجود دارد، اما هرگاه سرمایه گذاران به این منطقه می‌آیند با مشاهده معتادین از سرمایه گذاری منصرف می‌شوند.

شهردار منطقه تاریخی فرهنگی با انتقاد مجدد از وجود مراکز Dic در بافت تاریخی فرهنگی شیراز، افزود: طی تماس‌های مکرر تلفنی بار‌ها از جانب قاچاقچیان تهدید شده‌ام، اما هرگز از موضع خود کوتاه نیامده‌ام زیرا آبروی خود را در گرو سر و سامان دادن به این بافت می‌دانم و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد.

وی در پایان اظهار کرد: در سال آینده پروژه‌های متعددی برای بافت عملیاتی می‌گردد که با اتمام آن‌ها ارزش بافت افزایش خواهد یافت.

در بافت ۵۷ هکتاری منطقه تاریخی فرهنگی ۱۲۳ خانه تاریخی قرار دارد که اگر ترمیم شود، می‌تواند به یکی از بزرگ‌ترین جاذبه گردشگری شهر شیراز تبدیل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز