خبرگزاری کار ایران

با تأیید نمایندگان؛

انحصار انجام معاملات ثانویه اوراق مشارکت و بهادار در بورس

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۸۵۵

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقرر کردند کلیه معاملات ثانویه اوراق مشارکت و سایر اوراق بهادار اسلامی صرفاً از طریق بورس یا بازار خارج از آن که موضوع قانون بازار اوراق بهادار است، انجام شود.

انتشار اوراق مشارکت قابل بازخرید قبل از سررسید توسط بانکهای دولتی و خرید اوراق مشارکت منتشرشده توسط سایر بانکها(اعم از دولتی و خصوصی) به وسیله بانکهای دولتی ممنوع شد.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز(چهارشنبه ۱۰ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی لایحه رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور ماده ۱۰ آن را با ۱۳۶ رأی موافق، ۱۱ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۱ نماینده حاضر در صحن به تصویب رساندند.

به موجب ماده ۱۰ این لایحه کلیه معاملات ثانویه اوراق مشارکت و سایر اوراق بهادار اسلامی(صکوک) از قبیل اوراق مرابحه و اسناد خزانه اسلامی صرفاً از طریق بورس یا بازار خارج از بورس موضوع قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران انجام می‏شود.

در تبصره ۱ این لایحه آمده است که انتشار اوراق مشارکت قابل بازخرید قبل از سررسید توسط بانکهای دولتی و خرید اوراق مشارکت منتشرشده توسط سایر بانکها(اعم از دولتی و خصوصی) به وسیله بانکهای دولتی ممنوع است.

همچنین در تبصره ۲ نیز آمده است: انتشار اوراق بهادار قابل بازخرید قبل از سررسید توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که با هدف مدیریت نظام پولی کشور انجام می‏شود، مجاز است.

براساس این گزارش، نادر قاضی پور در اخطاری با استناد به اصل ۳ مبنی بر ضرورت رفع تبعیضات ناروا، این ماده را مغایر قانون اساسی دانست و محمدرضا پورابراهیمی نیز با استناد به اصل ۷۲ ماده مذکور را مخالف شرع دانست که ریاست مجلس هیچکدام از آنها را تأیید نکرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز