خبرگزاری کار ایران

حقیقت پور در گفت‌وگو با ایلنا:

نباید وزارت اطلاعات را سیاسی کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۲۱۲

وزارت اطلاعات کاملا حرفه‌ای و تخصصی باید پاسدار انقلاب اسلامی باشد نه پاسدار دولت. آنها پاسدار همه نظام جمهوری اسلامی هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: دلیلی ندارد با عوض شدن هر دولت نیروهای حرفه ای را تغییر دهیم. نباید وزارت اطلاعات را سیاسی کنیم. وزارت اطلاعات کاملا حرفه ای و تخصصی و پاسدار انقلاب اسلامی باید باشد نه اینکه پاسدار دولت بلکه پاسدار همه نظام جمهوری اسلامی است.

منصور حقیقت پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارزیابی خود از عملکرد یکسال اخیر وزارت اطلاعات در دولت یازدهم گفت: نیروهای اطلاعات قابل ستایش هستند و زحمات خوبی را در این یکسال کشیدهاند. همین که اشراف افراطی در کشور به وجود آمده است و بسیاری از توطیه‌ها هم خنثی شده است، قابل تقدیر بوده و امید است که هرروز شاهد تقویت این نهاد امنیتی برای تامین امنیت حداکثری در کشور باشیم.

نماینده مردم اردبیل در پاسخ به این سوال که با توجه به انتقاداتی که از رویه حاکم بر وزارت اطلاعات وجود داشته است، فکر می‌کنید که اصلاحات در این وزارتخانه باید چگونه باشد، اظهار داشت: لازم نیست همه چیز در نظام را سیاسی کنیم. سطوح کارشناسی نظام باید کارش را کند. حال دولت عوض هم بشود فرقی نمی‌کند. کارشناس در آن حوزه‌ای که کار تخصصی می‌کند باید رفتاری حرفه‌ای داشته باشد و نباید توقع این باشد که دولت هروقت که عوض شود باید تمام مدیران را عوض کند. تجربه ۸ سال اصلاحات و ۸ سال دولت آقای احمدی نژاد نشان داده است که یک جریان نمی‌تواند مدیریت کند بنابراین ما باید بر اساس شایسته سالاری آدم‌های توانمندی که سلامت نفس و مالی دارند و رفتارشان رفتار سالمی است، آنها را در هر دولتی به کار بگیریم.

وی با بیان اینکه رییس دولت بارها تاکید کرده است که مهم نیست نیروی حرفه‌ای و خوب در کدام دولت کار کرده است ادامه داد: این انتقاد واردی نیست به اینکه چرا یکسری از مدیران دولت قبل هنوز هم در وزارت اطلاعات فعالیت می‌کنند زیرا نیروی حرفه‌ای و مناسب را در هر دولتی باید به کار گرفت. مگر ما چقدر نیرو داریم که با عوض شدن هر دولت بخواهیم کل آنها را بفرستیم بایگانی. این باعثمی‌شود که ما کارهای مهم را به آدم‌های کوچک بدهیم و یا کارهای بزرگ را دست آدم‌های کوتوله بدهیم که نمی‌توانند از پس کار برآیند و دودش به چشم همه ما می‌رود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: فکر می‌کنم سیاست حاکم بر وزارتخانه را باید فراقوایی طراحی کنیم. ما نباید وزارت اطلاعات را سیاسی کنیم. وزارت اطلاعات کاملا حرفه‌ای و تخصصی باید پاسدار انقلاب اسلامی باشد نه پاسدار دولت. آنها پاسدار همه نظام جمهوری اسلامی هستند.

حقیقت‌پور بیان داشت: ما نیازمند این نیستیم که مدیران وزارت اطلاعات حتما با دولت همسو باشند. کسی که کارش ضد جاسوسی است در وزارت چه فرقی می‌کند که در کدام دولت است زیرا او کارش این است که جاسوس بگیرد لذا باید تلاش کنیم که وزارت اطلاعات بر مدار قانون و رفتارهای حرفه‌ای برود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز