خبرگزاری کار ایران

عبدی در نطق میان دستور:

بیکاری ایثارگران لرستان ۵ برابر میانگین کشور است

کد خبر : ۲۰۷۷۱۹

از جمعیت ۶۲ هزار نفری جویای کار ایثارگران ۶ هزار و ۱۲۰ نفر متعلق به استان لرستان بوده یعنی بیکاری ایثارگران در این استان ۵ برابر میانگین کشور است.

نماینده مردم خرم آباد با بیان اینکه بیکاری ایثارگران در این استان ۵ برابر میانگین کشوری است، گفت: از جمعیت ۶۲ هزار نفری جویای کار ایثارگران ۶ هزار و ۱۲۰ نفر متعلق به استان لرستان بوده یعنی بیکاری ایثارگران در این استان ۵ برابر میانگین کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ایرج عبدی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و همزمانی آن با هفته دفاع مقدس گفت: از بین آزادگان سرافراز ۲.۱ درصد این عزیزان متعلق به لرستان بوده یعنی رزمندگان این استان در لشگرهای همیشه پیروز ۵۷ حضرت ابوالفضل و ۸۴ خرم آباد و دیگر نیروهای مردمی در مناطق سخت جنگی تا آخرین خون خود از کیان ایران اسلامی حفاظت کردند و تن به اسارت دشمن ندادند.

وی افزود: ۱۰ درصد کل ایثارگران جویای کار متعلق به استان لرستان بوده و آمار بالای رشد جمعیت در این استان در سالهای ۶۰ الی ۷۰ باعثافزایش جمعیت فعال این استان شده به طوری که در سالهای گذشته همواره رتبه اول بیکاری را در کشور دارا بوده است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از اوج گیری بیکاری در استان لرستان گفت: بیکاری ایثارگران در این استان ۵ برابر میانگین کشوری است. لرستان با جمعیتی قریب به ۲.۳ میلیون جمعیت کشور ۳.۶ درصد کل شهدای کشور را از جنگ تحمیلی دارا می باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز