خبرگزاری کار ایران

در نشست علنی امروز صورت گرفت؛

موافقت مجلس با مسکوت ماندن سه ماهه طرح فعالیت احزاب

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۷۱۱

در جریان بررسی طرح نحوه فعالیت، احزاب و گروه‌های سیاسی با پیشنهادی مبنی بر مسکوت ماندن کل این طرح به مدت ۳ ماه با ۱۳۲ رأی موافق، ۵۷ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

نمایندگان مجلس با پیشنهادی درباره مسکوت ماندن سه ماهه طرح فعالیت احزاب و گروه های سیاسی موافقت کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح نحوه فعالیت، احزاب و گروه‌های سیاسی با پیشنهادی مبنی بر مسکوت ماندن کل این طرح به مدت ۳ ماه با ۱۳۲ رأی موافق، ۵۷ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس پس از مسکوت ماندن سه ماهه طرح نحوه فعالیت احزاب گفت: براساس ماده ۱۹۵ آیین نامه داخلی مجلس این طرح برای انجام اصلاحات به کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ارجاع داده می شود تا پس از اصلاحات بیشتر بعد از ۳ ماه به صحن علنی ارجاع داده شود.

غلامرضا نوری قزلجه به عنوان پیشنهاد دهنده مسکوت ماندن سه ماهه طرح نحوه فعالیت احزاب گفت: رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به فعالیت احزاب یکی از دلایل اهمیت این طرح است.

وی با اشاره به ایرادات و مشکلات مطروحه طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی افزود: قطعا بسیاری از مطالب نیاز به بررسی بیشتر دارد از طرفی دیگر متأسفانه برای تدوین طرح مذکور نظر احزاب کشور اخذ نشده است. همچنین فعالیت معاونت سیاسی وزارت کشور برای تدوین این طرح بسیار کمرنگ بوده است.

در نشست امروز همچنین جبار کوچک نژاد در مخالفت با پیشنهاد مذکور گفت: قطعا این طرح در عرض چند ماه مورد بررسی و تدوین قرار نگرفته است زیرا این طرح در مجلس هشتم و نهم از سوی نمایندگان تدوین شده و احزاب نیز پیشنهادات خود را به کمیسیون مربوطه ارائه کرده اند.

وی با تأکید بر اینکه طرح فعالیت احزاب و گروه های سیاسی مورد نیاز کشور است تصریح کرد: ‌ در دو هفته گذشته پیشنهادات و اصلاحات زیادی برای تقویت این طرح ارائه شده از این رو در شرایط کنونی باید امور و مواد دیگر این طرح مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز