خبرگزاری کار ایران

یک فوریت طرح آموزش همگانی قرآن کریم تصویب نشد

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۱۴۹

قبل از تصویب نهایی این طرح باید منبعی برای آن پیدا کرد در غیر این صورت از سوی شورای نگهبان تأیید نخواهد شد / فوریت بخشیدن به طرح آموزش همگانی قرآن کریم در راستای اسلامی شدن جامعه ضروری است.

نمایندگان با تصویب یک فوریت طرح آموزش همگانی قرآن کریم موافقت نکردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، یک فوریت طرح آموزش همگانی قرآن کریم با ۹۱ رأی موافق، ۳۱ رأی مخالف و ۱۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۸ نماینده حاضر موافقت نکردند.

محمدحسین میرمحمدی طراح طرح آموزش همگانی قرآن کریم با بیان اینکه تمام اصول و مباحثی که در ارتباط با بشر و مسائل جامعه وجود دارد با تمسک به قرآن کریم قابل حل است گفت: فوریت بخشیدن به طرح آموزش همگانی قرآن کریم در راستای اسلامی شدن جامعه ضروری است.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری فرمایش امام خمینی(ره) در رابطه با قرآن گفت: ایشان در رابطه با قرآن می گفتند باید قرآن را بخوانیم، بفهمیم و به آن عمل کنیم در این راستا و در ارتباط با فرمایش امام خمینی(ره) باید آموزش همگانی قرآن کریم در اولویت کارها قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه قرآن کریم در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی به عنوان کتاب کامل و جامع که مشکلات بشری را مرتفع می کند مطرح است تصریح کرد: با توجه به حرکت جامعه به سمت اسلامی شدن و مکتبی شدن ضرورت دارد هر چه سریعتر آموزش همگانی قرآن کریم در دستور باشد.

لاریجانی با بیان اینکه طرح مذکور مغایرت با اصل ۷۵ قانون اساسی داشته و بار مالی برای دولت دارد، گفت: قبل از تصویب نهایی این طرح باید منبعی برای آن پیدا کرد در غیر این صورت از سوی شورای نگهبان تأیید نخواهد شد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قطعا حمایت از آموزش قرآن کریم امر مهم و درستی است، افزود: اما در صورت تصویب مجلس این طرح از سوی شورای نگهبان به علت مغایرت با اصل قانون اساسی به مجلس اعاده می‌شود.

همچنین در ادامه سید سعید حیدری‌طیب به‌عنوان موافق یک فوریت طرح آموزش همگانی قرآن کریم با تاکید بر اینکه بهترین راه مبارزه با تهاجم فرهنگی سرمایه‌گذاری در بخش قرآن است، تصریح کرد: بهترین روش برای ترویج اسلام آموزش همگانی قرآن کریم است که باید این در دستور کار دولت قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز