خبرگزاری کار ایران

دوره های آموزشی بهورزان جزو سنوات خدمتی محسوب نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۰۸۱

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصل این طرح نیز مخالفت کردند و از مجموع ۲۲۴ نماینده حاضر در صحن علنی ۹۸ نماینده به آن رای موافق دادند، ۸۷ نماینده با آن مخالفت کردند و ۶ نماینده به آن رای ممتنع دادند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با طرح تعیین تکلیف دوره های آموزشی تربیت بهورز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مخالفت کردند و براین اساس دوره های آموزشی تربیت بهورز به عنوان سنوات خدماتی محسوب نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس گزارش کمیسیون اجتماعی در خصوص رد طرح تعیین تکلیف دوره آموزشی تربیت بهورز را مورد بررسی قراردادند.

کمیسیون اجتماعی، مغایرت با احکام متعدد قانون مدیریت خدمات کشوری، مغایرت با اصل ۷۵ قانون اساسی و مغایرت با اختیارات تفویضی مجلس به هیات وزیران و عدم نیاز به قانونگذاری جدید را از دلایل رد این طرح عنوان کرده بود.

براساس این طرح که با رای مخالف نمایندگان مواجه شد شغل بهورزان قرار بود جزو مشاغل سخت و زیان آور محسوب گردد و همچنین دوره تربیت بهورز معادل یک مقطع تحصیلی محسوب شود از سوی دیگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می توانستند رشته بهورزی را در دانشگاه ها ایجاد و شرایط ادامه تحصیل بهورزان را فراهم کنند.

در جریان بررسی این طرح محسن بیگلری اظهارداشت: احتساب دو سال دوره آموزشی بهورزان به عنوان سنوات خدمت باعثایجاد انگیزه و خدمت رسانی به اقشار محروم جامعه می شود.

از سوی دیگر موسوی اصل این طرح را مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی عنوان کرد و اظهارداشت: این طرح همچنین با تعدادی از احکام قانون مدیریت خدمات کشوری مغایرت دارد.

«مشهدی عباسی» نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موفقیت های شبکه بهداشت و درمان کشور طی سه دهه اخیر اظهارداشت: شبکه بهداشت و درمان طی این سال ها خروجی های متعدد مثبتی داشته و باید برای بهورزان بسته تشویقی در نظر بگیریم چرا که این افراد در خط مقدم پیشگیری هستند.

به گفته وی بهورزان طی دوره خدمت خود از نزدیک با مسائل بهداشتی و درمانی مناطق محروم درگیر هستند اما در حال حاضر شبکه های های بهداشت در حال تعطیل شدن است.

«محمدرضا پورابراهیمی» هم که موافق رد این طرح بود ضمن تاکید بر نگاه مثبت مجلس به حمایت از بهورزان مغایرت این طرح با اصل ۷۵ را دلیل مخالفت خود با آن عنوان کرد.

در ادامه جلسه غلامرضا کاتب طی اخطاری با استناد به اصل سوم قانون اساسی تصویب این طرح را باعثتبعیض و بی عدالتی عنوان کرد.

به گفته وی شورای نگهبان پیشتر این طرح را به دلایل متعدد رد کرد چرا که اگر بنا باشد سوابق آموزشی بهورزان جزو سنوات خدمتی محسوب شود دستگاه های دیگری هم هستند که به این شکل کار می کنند و بنابراین باید لایحه جامعی در این صورت ارائه شود.

به گفته کاتب علاوه بر داشتن بارمالی شورای نگهبان از نظر سخت و زیان آور بودن این شغل هم این طرح را رد کرده بود.

ابوترابی فرد ضمن وارد دانستن اخطار کاتب نظر وی را به رای گذاشت که در نهایت از مجموع ۲۲۴ نماینده حاضر در صحن علنی ۱۰۹ نماینده با آن موافقت کردند، ۶۹ نماینده با آن مخالف بودند و ۱۷ نماینده نیز به آن رای ممتنع دادند و در نهایت نمایندگان این اخطار را وارد ندانستند.

براین اساس طرح تعیین تکلیف دوره های آموزشی تربیت بهورز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به رای گذاشته شد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصل این طرح نیز مخالفت کردند و از مجموع ۲۲۴ نماینده حاضر در صحن علنی ۹۸ نماینده به آن رای موافق دادند، ۸۷ نماینده با آن مخالفت کردند و ۶ نماینده به آن رای ممتنع دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز