خبرگزاری کار ایران

باهنر در جمع خبرنگاران:

عده‌ای آگاهانه و یا ناآگاهانه فعالیت‌های جامعه را به حاشیه می‌برند

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۸۷۴

در آمدهای هدفمندی یارانه‌ها به اندازه هزینه‌های آن نخواهد بود هر چند که آن بخش از تعهدات دولت در تولید و سلامت هنوز بر روی زمین باقی مانده است.

نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: عده‌ای آگاهانه و یا ناآگاهانه فعالیت‌های جامعه را به سمت حاشیه می‌برند که باید مراقب این موضوع باشیم و حواشی را به متن تبدیل نکنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد رضا باهنر نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه نمایشگاه ستاد بازسازی عتبات عالیات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در عصر معاصر عده‌ای به فکر بازسازی عتبات عالیات افتاده‌اند و این یک توفیق است.

وی افزود: هر کس بر اساس فراخور امکانات خود می‌تواند در این کار عظیم مشارکت داشته باشد.

نماینده مردم تهران در ادامه تصریح کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات موقعیتی را به وجود آورده که همه مردم مانند زمان دفاع مقدس در یک کار بزرگ فرهنگی مشارکت داشته باشند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ارزیابی شما از روند اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها چیست، گفت: موضوع هدفمندی یارانه‌ها نیاز به بازنگری جدی دارد، دولت جدید در اواسط این قانون، آن را به دست گرفت و ناگزیر است که کار گذشته را دنبال کند.

نائب رئیس مجلس تاکید کرد: اکنون با برآوردی که بنده دارم و با توجه به اتفاقات چند ماه اخیر، امیدی به تراز شدن صندوق هدفمندی یارانه‌ها ندارم.

باهنر ادامه داد: در آمدهای هدفمندی یارانه‌ها به اندازه هزینه‌های آن نخواهد بود هر چند که آن بخش از تعهدات دولت در تولید و سلامت هنوز بر روی زمین باقی مانده است.

وی باتاکید بر اینکه دولت با وجود اعتبارات موجود حتی نمی‌تواند پاسخگوی یارانه نقدی را بدهد، ادامه داد: مجلس در جریان قانون هدفمندی یارانه‌ها دست دولت را باز گذاشته است، این پروژه نیاز جدی به وفاق ملی دارد، دولت، مجلس و همچنین بقیه نهادهای تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر نیز باید برای اجرایی شدن هدفمندی یارانه‌ها به کمک یکدیگر بشتابند.

وی همچنین از برخی فرافکنی‌ها در مقاطع زمانی مختلف انتقاد کرد و ادامه داد: باید همه با کمک یکدیگر کار را به پیش ببریم و سر هدفمندی یارانه‌ها را بر یک بالین مطمئن بگذاریم.

نائب رئیس مجلس همچنین درباره اقتصاد مقاومتی، گفت: موضوع اقتصاد مقاومتی در دولت، فعال و مطالعات آن در حال انجام است.

وی افزود: تا پایان اردیبهشت ماه اهم برنامه‌هایی را که نیاز به اصلاح دارد را مشخص خواهیم کرد همچنین باید مهمترین عناوینی که در سال‌های ۹۳، در سال ۹۴ و همچنین در برنامه ششم توسعه باید صورت گیرد مشخص شود همچنان که دولت اکنون کار سیاست گذاری و مطالعاتی برنامه ششم را آغاز کرده است.

نماینده مردم تهران ادامه داد: معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور بر روی برنامه امسال و سال آینده در حال اقدام است، ما باید در کل به یک جدول زمان‌بندی در خصوص اقتصاد مقاومتی دست یابیم.

نائب رئیس مجلس همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه رئیس جمهور از همه خواسته است که " آستانه تحمل خود را بالا ببرند " برگزاری برخی همایش‌های انتقادی را چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: دولت و مجلس باید تلاش کنند از متن وظایف خود فاصله نگیرند، عده‌ای آگاهانه و یا ناآگاهانه فعالیت‌های جامعه را به سمت حاشیه‌ها می‌کشانند از این رو ما باید مراقب باشیم که از ماموریت اصلی خود فاصله نگیریم.

وی ادامه داد: مثلا برخی از برگزاری جشن زنانه همسر رئیس جمهور انتقاد می‌کنند و یا عده‌ای از اظهارات کسی که در استانی صحبت‌هایی را مطرح کرده است نقد می‌کنند، ما جامعه یک صدا نیستیم و باید مسائل مختلف مطرح شود ولی در عین حال باید مراقب باشیم که حاشیه‌ها به متن تبدیل نشود و باید آستانه تحمل را بالا ببریم.

باهنر همچنین درباره توزیع دوباره سبد کالا، گفت: نباید این تلقی وجود داشته باشد که همگان از سبد کالا می‌توانند برخوردار شوند بلکه این اقلام مختص افراد خاصی است.

نائب رئیس مجلس تاکید کرد: روند توزیع سبد کالا در مرحله اول مناسب نبود و خوشبختانه رئیس جمهور نیز این موضوع را پذیرفت و عذر خواهی کرد از این رو نباید اتفاقاتی که در توزیع سبد کالا در مرحله اول به وقوع پیوسته است تکرار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز