خبرگزاری کار ایران

اسفنانی خبرداد:

تلاش کمیسیون حقوقی برای رفع موانع پیگیری دعاوی بین المللی ایران

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۹۰۸

مهم ترین پرونده هایی که توسط ایران در مجامع بین المللی مطرح است مربوط به شکایات علیه دولت آمریکا، عملیات شیمیایی عراق علیه ایران در دوران هشت دفاع مقدس و حملات تروریستی و ترور دانشمندان کشورمان است.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه آمار دقیقی از میزان دعاوی بین‌المللی ایران ندارد، از تلاش این کمیسیون برای رفع موانع جهت رسیدگی به این پرونده ها خبر داد.

محمد علی اسفنانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد جلسه امروز کمیسیون حقوقی و قضایی پیرامون رسیدگی به وضعیت دعاوی بین المللی ایران گفت: در جلسه امروز نمایندگانی از قوه قضاییه، ‌ وزارت دادگستری و وزارت اطلاعات حضور داشتند و صحبت های مقدماتی برای رفع موانع رسیدگی به پرونده های ایران علیه آمریکا و سایر کشورها صورت گرفت تا در جلسه بعدی با دقت بیشتری مورد بحثو بررسی قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پاسخ به این پرسش که در مجامع بین المللی چند پرونده از سوی دولت ایران علیه سایر کشورها مطرح است و موضوع آنها چیست، ‌اظهار کرد: آمار دقیقی از میزان پرونده ها اعلام نشد اما مهم ترین پرونده هایی که توسط ایران در مجامع بین المللی مطرح است مربوط به شکایات علیه دولت آمریکا، عملیات شیمیایی عراق علیه ایران در دوران هشت دفاع مقدس و حملات تروریستی و ترور دانشمندان کشورمان است.

وی افزود: در جلسات آینده کمیسیون و با ارائه دقیق اطلاعات از سوی مسئولان مربوطه، جمع‌بندی های لازم در ارتباط با تشکیل کمیته‌ ویژه ای برای پیگیری این دعاوی صورت خواهد پذیرفت تا موانع رسیدگی به این پرونده ها برداشته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز