خبرگزاری کار ایران

جلالی درجمع خبرنگاران مطرح کرد؛

حضور بی سابقه سی رئیس مجلس در کنفرانس تهران

کد خبر : ۱۴۶۹۲۷

تقریبا اکثریت همسایگان در این کنفرانس حضور داشتند و اجلاس با حضور نمایندگان کشورهای پاکستان افغانستان اذربایجان ترکیه عراق امارت متحده قطر و یمن با شکوه برگزار شد.

سخنگوی نهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاریهای اسلامی گفت: سی رئیس مجلس در این اتحادیه شرکت کردند که درتاریخ این اتحادیه ها بی سابقه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کاظم جلالی سخنگوی نهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاریهای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: امروز کنفرانس با شکوه خاصی برگزار شد و حضور روسای شرکت کننده در اجلاس بی نظیر بود. حدود سی رئیس مجلس در این اتحادیه شرکت کردند که در تاریخ این اتحادیه ها بی سابقه بوده است.

وی افزود: تقریبا اکثریت همسایگان در این کنفرانس حضور داشتند و اجلاس با حضور نمایندگان کشورهای پاکستان افغانستان اذربایجان ترکیه عراق امارت متحده قطر و یمن با شکوه برگزار شد.

جلالی اضافه کرد: امروز سخنرانی روسای مجالس پایان یافت و فردا سخنرانی نواب رئیس و برخی سازمانهای ناظر و بعد از آن سخنرانی روسای هیاتهایی که در سطح پایینتر از نواب رئیس قرار دارند آغاز می شود.

وی با بیان اینکه فکر می کنم این سخنرانی ها تا فردا ظهر به اتمام برسد اظهار داشت: جلسه اختتامه از ساعت ۴ بعدا زظهر فردا برگزار می شود.

سخنگوی نهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاریهای اسلامی با اشاره به چهار چوب بیانیه ها خاطر نشان کرد: یک بیانیه نهایی و یک بیانیه تهران در دستو رکار است که بیانیه نهایی خلاصه ای ازقطع نامه هاو بیانیه تهران نیز بیانه ای است که معمولا ازسوی کشورهای میزبان تهیه می شود، و اگر کشورها نظری داشته باشند به بیانیه تهران اضافه می شود.

جلالی درپایان گفت: هر دو بیانیه مذکور دیروز در جلسه شش ساعت مفصلی در کمیته نگارش بررسی شد و به اتمام رسید که بیانیه نهایی دارای بیش از ۲۰ محور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز