خبرگزاری کار ایران

در حاشیه نهمین اجلاس بین المجالس؛

۳ نمایشگاه دستاوردهای کشورمان برگزار شد‎

کد خبر : ۱۴۶۸۶۱

در این نمایشگاه وزارت امور خارجه نیز با برپایی غرفه‌ای اسناد تاریخی قبل و بعد ز انقلاب و مجموعه عکس های اجلاس سران کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی که در سال ۷۶ و با ریاست حجت السلام والمسلمین محمد خاتمی برگزار شد به بازدید عموم گذاشته است.

وزارت دفاع، وزارت امور خارجه و سازمان میراثفرهنگی غرفه‌های نمایشگاه بین المجالس کشورهای اسلامی را برپا کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در حاشیه نهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی کنفرانس نمایشگاهی از دستاوردهای دفاعی، هسته‌ای و فضایی برپا شده است.

وزارت دفاع، پشتیبانی نیروهای مسلح غرفه فناوری‌های دفاعی را که در آن نمونه عملیاتی پهپاد ابابیل ۳، ماکت تجهیزات دفاعی از جمله موشک فاتح ۱۱۰ و نسل یک و ۲ موشک تاو را در خود دارد.

ناوشکن جماران و کاوشگر دریایی خلیج فارس از دیگر فناوری‌های جمهوری اسلامی ایران است که در این نمایشگاه مقابل چشمان اعضای مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی قرار دارد.

در یکی از غرفه‌ها چرخه سوخت هسته‌ای را به تصویر کشیده است و نسل‌های مختلف سانتریفیوژهای ۱،۳ و ۴ به معرض دید اعضای مجالس اسلامی گذاشته شده که یکی از این سانتریفیوژ‌ها به طور نمادین در حال چرخش است.

ماکت نیروگاه بوشهر و نمونه‌های محصولات پرتودهی کشاورزی از قبیل پسته، برنج و خرما از دیگر محتویات این غرفه هسته‌ای است.

همچنین در این غرفه سوخت صفحه‌ای راکتور تهران و سوخت آی‌آر ۴۰ نیروگاه بوشهر به بازدید عموم گذاشته شده است.

در این نمایشگاه وزارت امور خارجه نیز با برپایی غرفه‌ای اسناد تاریخی قبل و بعد ز انقلاب و مجموعه عکس‌های اجلاس سران کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی که در سال ۷۶ و با ریاست حجت السلام والمسلمین محمد خاتمی برگزار شد به بازدید عموم گذاشته و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در نمایشگاه مذکور برخی از آثار خود را ارائه کرده است.

غرفه فناوری‌ها دیگر غرفه موجود در این نمایشگاه است که در آن محصولات هایپک تولید داخل از جمله نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی و محصولات پزشکی قرار دارد.

همچنین در این نمایشگاه غرفه‌ای با هدف معرفی فناوری فضایی کشورمان برپا شده که ماکت ماهواره‌بر سفیر رصد، سیمرغ و همچنین ماهواره‌های امید، فجر ۵ و طلوع یک به بازدید هیأت‌های پارلمانی گذاشته شه است.

سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی وگردشگری نیز با برپایی یک غرفه در این نمایشگاه صنایع دستی کورمان را عرضه می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز