خبرگزاری کار ایران

با موافقت نمایندگان

۳۷ هزار میلیارد ریال به ۳۱ استان کشور داده می شود

کد خبر : ۱۴۴۲۰۱

جهت تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های ملی و یا احداثپروژه‌های کوچک تا سقف اعتبار ده میلیارد ریال که حداکثر طی دو سال به بهره‌برداری می‌رسد، توزیع می‌گردد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توزیع بیش از ۳۷ هزار میلیارد ریال منابع عمومی میان استان‌های کشور موافقت کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست نوبت سوم امروز - شنبه - مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی تبصره‌های الحاقی به لایحه بودجه ۹۳ کل کشور، با الحاق تبصره‌ ۵ به ماده واحده این لایحه موافقت کردند که براساس آن ۳۷ هزار میلیارد ریال منابع عمومی برای توزیع میان استان‌های کشور در نظر گرفته می‌شود.

براساس تبصره ۵ الحاقی به ماده واحده لایحه بودجه ۹۳ کل کشور در اجرای حکم ماده(۱۸۰) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران دولت مکلف است ماهانه معادل دودرصد(۲%) از یک‌دوازدهم اعتبارات هزینه‌ای، تملک دارائی‌های سرمایه‌ای، تملک دارائی‌های مالی و درآمدهای اختصاصی به استثنای اعتبارات مندرج در جدول شماره(۱۰) این قانون را کسر و در ردیف ۶۵ –۵۵۰۰۰۰ جدول شماره(۹) این قانون منظور نماید. معادل مبلغ منظور شده در ردیف مذکور تا سقف سی و هفت هزار و هفتصد و شصت میلیارد ریال مطابق جدول مربوط بین استانهای کشور توزیع می‌گردد.

معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور موظف است بانظارت کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و براساس شاخص‌های مربوطه نسبت به توزیع شهرستانی آن اقدام و اعتبار این جدول در مقاطع ابلاغ تخصیص راحداقل برابر میانگین تخصیص اعتبارات تملک دارائی‌های سرمایه‌ای کشور تخصیص دهد. اعتبارات این جدول تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ توسط کارگروهی که توسط معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و با حضور رئیس و نواب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به‌عنوان ناظر تشکیل می‌شود، جهت تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های ملی مندرج در این قانون و استانی مصوب و یا احداثپروژه‌های کوچک تا سقف اعتبار ده میلیارد ریال که حداکثر طی دو سال به بهره‌برداری می‌رسد، توزیع می‌گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز