خبرگزاری کار ایران

امینی خاقانی در موافقت با طرح حمایت از صنعت برق:

همه مسئولین نگران قطعی برق هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۶۴۸

برخی از نیروگاه‌ها بابت دیون خود به دستگاههای واگذار شده‌اند که نه تخصص نگه‌داری از نیروگاه را دارند و نه انگیزه‌اش و زمانی که وزارت نیرو برق را از آن‌ها می‌‌خرد تا وارد شبکه توزیع کند پول کافی برای خرید ندارد و این نیروگاه‌ها نیز به خاطر نداشتن در آمدهای کافی دچار مشکلات عدیده‌ای شده‌اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در موافقت با طرح حمایت از صنعت برق کشور گفت: همه مسئولین نگران قطعی برق هستند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، امینی خاقانی در جلسه علنی امروز – چهارشنبه - مجلس شورای اسلامی در موافقت با طرح حمایت از صنعت برق کشور با بیان اینکه همهٔ کار‌شناسان نگران قطعی برق در سالهای ۹۳ و ۹۴ هستند، اظهار کرد: کمیسیون انرژی نگرانی خود را به دولت قبل و دولت فعلی در نامه‌های اظهار کر: و مرکز پژوهشهای مجلس و سندیکای برق کشور وسایر نهادهای مرتبط، به قطعی برق در سا‌‌ل‌های آینده هشدار داده‌اند.

وی افزود: امنیت کشورو رفاه ‌مردم به صنعت برق وابسته است و همه مسئولین نگران قطعی برق هستند و نباید از این تجربه گذشته کشورهای دیگر همچون آمریکا که در گذشته دچار قطعی برق بودند را تکرار کنیم.
وی با اشاره به مشکلات وزرات‌نیرو‌اظهار کرد: ازشروع هدفمندی یارانه‌ها دولت دیگر ما‌به‌التفاوت هزینه‌ها را به وزارت نیرو نمی‌دهد و چند سال است که صنعت از جیب خود هزینه می‌کند و اگر نیروگاه‌ها به فروش می‌رسد، درآمد حاصل از فروش نیز در بخش‌های دیگر هزینه می‌شود‌.
وی افزود: برخی از نیروگاه‌ها بابت دیون خود به دستگاههای واگذار شده‌اند که نه تخصص نگه‌داری از نیروگاه را دارند و نه انگیزه‌اش و زمانی که وزارت نیرو برق را از آن‌ها می‌‌خرد تا وارد شبکه توزیع کند پول کافی برای خرید ندارد و این نیروگاه‌ها نیز به خاطر نداشتن در آمدهای کافی دچار مشکلات عدیده‌ای شده‌اند.
وی با بیان اینکه سال آینده پیک مصرف ۵۰هزار مگاوات خواهد بود، تصریح کرد برای اینکه قطعی برق نداشته باشیم باید سالانه شش یا هفت هزار مگابات برق به تولیدمان اضافه کنیم که برای این کار نیاز ساخت نیروگاههای جدید داریم.
وی در پایان در پاسخ به نظرهای مخالفان طرح ابراز کرد: با توجه به واقعیت‌های موجود کشور این طرح را نوشته‌ایم و از کار‌شناسان دولتی بهره برده‌ایم واصلاً بحثپول دادن به افراد خاص مطرح نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز