خبرگزاری کار ایران

محمد حسین فرهنگی:

آمار غرق شدگان در سواحل کشور سالانه هزار نفر است

کد خبر : ۱۳۱۰۹۰

سازمانی تحت عنوان سازمان توسعه و عمران دریا در مجلس با ماموریت‌های فوق العاده مصوب شد اما متاسفانه علیرغم اینکه در دو سال اول دولت آقای احمدی‌نژاد پیگیری نسبتاً خوبی در این خصوص صورت گرفت چندان مورد پیگیری قرار نگرفت.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوعی که باید به آن اشاره آمار غرق شدگان در سواحل کشور است که در حدود سالانه هزار نفر اعلام شده که رسیدگی به این مسئله اگر خوب رسیدگی شود و ماموریت‌ها شفاف و روشن شود می‌توان تا پایان سال ۹۰ درصد این مشکلات را بر طرف کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حسین فرهنگی در جلسه علنی امروز - یکشنبه - مجلس شورای اسلامی در موافقت با دو فوریت طرح تعیین وظایف توسعه و عمران دریا و ساحل در سخنانی اظهار داشت: سازمانی تحت عنوان سازمان توسعه و عمران دریا در مجلس با ماموریت‌های فوق العاده مصوب شد، اما متاسفانه علیرغم اینکه در دو سال اول دولت آقای احمدی‌نژاد پیگیری نسبتاً خوبی در این خصوص صورت گرفت، چندان مورد پیگیری قرار نگرفت.
نماینده مردم تبریز ادامه داد: دریا انفال و متعلق به نسل‌های آینده هست ۶۰ متر حریم دریا در سراسر کشور آزاد شد که تبدیل به یک گره کور شد این در حالی است که ما با داشتن ۵۰۰ کیلومتر ساحل دریا ۱۵ درصد آن برای استفاده عموم مردم ازاد است و متعلق به همه مردم است.
وی گفت: موضوع دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد آمار غرق شدگان در سواحل کشور است که در حدود سالانه هزار نفر اعلام شده که رسیدگی به این مسئله اگر خوب رسیدگی شود و ماموریت‌ها شفاف و روشن شود می‌توان تا پایان سال ۹۰ درصد این مشکلات را بر طرف کرد.
فرهنگی ساماندهی نجات غریق‌ها را یکی از وظایف مهم دیگری دانست که باید در وقت خود برای استفاده عموم مردم آزاد باشد.
وی پیگیری مواردی نظیر عقب نشینی ۶۰ متر حریم دریا در کشور، ساماندهی زیبا سازی در حفظ سلامت فر هنگی سواحل کشور و حفظ امنیت سواحل را از موارد مهم مطرح شده در این طرح عنوان کرد و از نمایندگان خواست تا به پیشنهاد دو فوریت این طرح رای مثبت دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز