خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در د یدار با ابراهیم جعفری:

منافع مشترک ایران و عراق راه را برای گسترش همکاری‌ها باز کرده است

کد خبر : ۱۲۹۹۵۷

بحران سوریه تنها راه‌ حل سیاسی دارد و کشورهای خیرخواه منطقه باید با تعامل و همکاری سازنده به مردم سوریه در رفع مشکلاتشان کمک کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: منافع و دغدغه‌های مشترک راه را برای گسترش همکاری‌های ایران و عراق هموار کرده است.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در دیدار با ابراهیم جعفری رییس ائتلاف ملی حاکم بر عراق با اشاره به اشتراکات متعدد دینی، فرهنگی، جغرافیایی و تاریخی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق گفت: ضرورت دارد که دو کشور برادر و همسایه به گسترش هرچه افزون‌تر مناسبات و همکاری‌های خود مبادرت نمایند.

لاریجانی همچنین با اشاره به حوادثتروریستی اخیر درعراق گفت: دشمنان دو ملت بزرگ ایران و عراق خواهان نزدیکی آن‌ها به یکدیگر از یک سو و رشد و رفاه اقتصادی عراق از سوی دیگر نیستند.

وی افزود: برای جمهوری اسلامی ایران، وجود یک همسایه با اقتدار و برخوردار از ثبات و آرامش در کنار خود اهمیت دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی، در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تحولات منطقه‌ای به ویژه در سوریه پرداخت و اظهار کرد: گذشت زمان به خوبی ثابت کرد که پرورش و اعزام تروریست و ارسال سلاح به یک کشور جز ایجاد بی‌ثباتی و ناآرامی در منطقه نتیجه‌ای ندارد.

وی افزود: بحران سوریه تنها راه‌ حل سیاسی دارد و کشورهای خیرخواه منطقه باید با تعامل و همکاری سازنده به مردم سوریه در رفع مشکلاتشان کمک کنند.

در ادامه این دیدار همچنین ابراهیم جعفری رییس ائتلاف ملی حاکم بر عراق، جمهوری اسلامی ایران را یک دولت و برادر برای عراق خواند و گفت: گسترش ارتباطات و همکاری‌ها بین دو کشور بزرگ و مهم همسایه برای عراق از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌های دشوار اخیر همواره نقش سازنده‌ای در استقرار ثبات و آرامش عراق داشته است، گفت: رایزنی‌ها و همکاری‌های دو کشور در جهت صلح و ثبات منطقه‌ای باید بیش از پیش گسترش یابد.

وی فعالیت‌های تروریستی در عراق را تلاش بیهوده از سوی دشمنان عراق برای جلوگیری از رشد و توسعه این کشور دانست و برضرورت وحدت تمام اقشار مردمی عراق تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز