خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران عراق:

ایران وظیفه خود می‌داند که در کنار مردم عراق باشد

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۹۴۹

مسئله تروریسم در منطقه بسیار مهم است و در بحثداعش و ائتلاف علیه آن، ما نسبت به این ائتلاف تردید داریم. ما فکر می‌کنیم آنها می‌خواهند صرفا داعش را تضعیف کنند و نه اینکه آن را از بین ببرند، لذا به بمباران هوایی متوسل می‌شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران وظیفه خود می‌داند که در کنار مردم عراق باشد، چرا که آمریکایی‌ها پس از اشغال عراق می‌خواستند عراق را یکی از ایالت‌های خود کنند که البته اشتباه می کردند، اما موضع ایران حمایت از کشورهای انقلابی است.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در دیدار با رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران عراق و نایب رئیس اول اتحادیه روزنامه‌نگاران جهان عرب اظهار داشت: مشکلاتی در دیدگاه کشورهای غربی و عربی درباره ایران وجود دارد و غرب تلاش دارد از نظر سیاسی ایران را تخریب کند، چرا که ایران پس از پیروزی انقلاب مستقل شد و زیر بار دستورات آنها نرفت.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات غرب با ما این است که ایران از ایجاد دموکراسی در کشورهایی از جمله عراق حمایت کرده است. ایران وظیفه خود می داند که در کنار مردم عراق باشد، چرا که آمریکایی‌ها پس از اشغال عراق می‌خواستند عراق را یکی از ایالت‌های خود کنند که البته اشتباه می‌کردند، اما موضع ایران حمایت از کشورهای انقلابی است.

لاریجانی افزود: مسئله تروریسم در منطقه بسیار مهم است و در بحثداعش و ائتلاف علیه آن، ما نسبت به این ائتلاف تردید داریم. ما فکر می‌کنیم آنها می‌خواهند صرفا داعش را تضعیف کنند و نه اینکه آن را از بین ببرند، لذا به بمباران هوایی متوسل می‌شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در سوریه نیز این رفتار اشتباه غرب باعثهمین مشکل شد، لذا باید یک ائتلاف واقعی علیه داعش تشکیل داد.

همچنین در ابتدای این دیدار موید اللامی ضمن ابراز خوشحالی از سفر به جمهوری اسلامی ایران و دیدار با دکتر لاریجانی اظهار داشت: شما یک شخصیت ملی و تاثیرگذار در سطح جهانی هستید و مواضع اصولی شما در قبال مسائل عراق بسیار واضح و مشخص بود.

اللامی در ادامه ضمن بیان توضیحاتی در مورد اتحادیه روزنامه‌نگاران عراق و اتحادیه روزنامه‌نگاران جهان عرب گفت: اتحادیه روزنامه‌نگاران عراق دارای ۱۷هزار روزنامه‌نگار عضو است که مهمترین اتحادیه در سطح خاورمیانه است و ۱۲هزار موسسه رسانه‌ای شامل رادیو، تلویزیون و روزنامه نیز در این اتحادیه به ثبت رسیده‌اند. این اتحادیه دارای یک قانون داخلی است که به تائید مجلس عراق نیز رسیده است و انتخابات آن هر سه سال یک‌بار برگزار می‌شود و دیوان عالی و سازمان‌های داخلی عراق به انتخابات نظارت دارند.

اللامی همچنین افزود: اتحادیه روزنامه‌نگاران جهان عرب نیز متشکل از روزنامه‌نگاران ۲۱ کشور عربی است و اتحادیه عضو فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران با مرکزیت بلژیک است و ما با تلاش خود موفق شدیم با همکاری کشورهای مختلف از جمله کشورهای آمریکای لاتین در آخرین اجلاس این فدراسیون، اسرائیل را از عضویت این فدراسیون خارج کنیم.

رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران عراق با اشاره به ۴۰۰ شهید خبرنگار در عراق و تشکر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم عراق گفت: در کنار رسانه‌های سنتی اکنون شاهد حضور رسانه های جدید هستیم که می تواند اثرات مطلوب و یا نامطلوب داشته باشد که باید ما نیز با استفاده از آنها خود را قوی کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز