خبرگزاری کار ایران

نقوی حسینی با ایلنا مطرح کرد؛

بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی از تاسیسات آب سنگین اراک

کد خبر : ۱۲۶۱۲۷

در جلسه امروز پس از استعفای مهدی سنایی نماینده مردم نهاوند از مجلس، درخواست‌های جدید یکی از نمایندگان برای عضویت در کمیسیون به بحثگذاشته شد و کمیسیون با استناد ماده ۴۲ آیین‌نامه داخلی مجلس با افزایش عضو مخالفت کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی مجلس گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از تاسیسات آب سنگین اراک بازدید خواهند کرد و در دو هفته اینده در این رابطه برنامه ریزی ها انجام خواهد شد.

سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا در تشریح جلسه امروز سه شنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: در این جلسه حیدرپور گزارشی از سفر اعضای این کمیسیون به لبنان ارائه کرد که براساس این گزارش هیات مذکور ابتدا در مراسم یادبود شهدای انفجار در نزدیکی سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران با حضور شخصیت‌های مهم سیاسی، مذهبی و نظامی لبنان شرکت وحقیقت‌پور در آن مراسم از طرف مجلس پیامی را به خانواده شهدا تقدیم کرد.

وی در ادامه افزود: حیدر‌پور گزارشی از ملاقات‌های این هیات پارلمانی با وزیر کشور، وزیر خارجه، رئیس مجلس و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله ارائه کرد که بر اساس این گزارش هیات اعزامی به لبنان در دیداربا مقامات این کشور خواستار پیگیری جدی و معرفی عوامل اصلی و پشت پرده عملیات تروریستی شد.

نقوی حسینی با اشاره به دیدار اعضای هیات اعزامی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با سید حسن نصرالله، بیان کرد: بر اساس گزارش ارائه شده از سوی حیدرپور، دبیرکل حزب الله معتقد بود که باید به عوامل پشت پرده دولت‌هایی که تروریست‌های سلفی و تکفیری را پشتیبانی و تجهیز می‌کنند را مورد هدف قرار داد.

وی در تشریح ادامه سخنان سید حسن نصرالله دردیدار با هیات اعزامی مجلس به لبنان، اظهار داشت: در این نشست دبیر کل حزب الله اعلام کرد که هم اکنون در پاکستان، افغانستان، عراق، لبنان و سایر کشورها، سلفی‌‌ها و تکفیری‌ها با حمایت تجهیزاتی و پشتیبانی مالی برخی کشورها، با هدف قرار دادن شیعیان و اهل سنت و با عملیات‌های تروریستی مسلمانان را به شهادت می‌رسانند.

نقوی حسینی گفت: در جلسه امروز پس از استعفای مهدی سنایی نماینده مردم نهاوند از مجلس، درخواست‌های جدید یکی از نمایندگان برای عضویت در کمیسیون به بحثگذاشته شد و کمیسیون با استناد ماده ۴۲ آیین‌نامه داخلی مجلس با افزایش عضو مخالفت کرد.

نماینده مردم ورامین در خانه ملت بیان کرد: در نشست امروز همچنین مفاد همکاری میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی با عنوان «ضمیمه بیانیه مشترک درباره چارچوبی برای همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ۲۰ آبان ۱۳۹۲ برابر با ۱۱ نوامبر ۲۰۱۲» قرائت شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از تاسیسات آب سنگین اراک بازدید خواهند کرد و در دو هفته اینده در این رابطه برنامه ریزی ها انجام خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در نشست امروز وحید احمدی رئیس کمیته سیاست خارجی کمیسیون گزارشی از سفر هیات پارلمانی به تایلند ارائه کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز