خبرگزاری کار ایران

نماینده بابلسر در دفاع از دو فوریت طرح واگذاری باشگاه‌های ورزشی:

عرصه ورزش باید به بخش خصوصی واگذار شود

کد خبر : ۱۲۵۸۹۱

در شرایطی که پول نداریم سالانه ۱۰۰۰ میلیارد تومان صرف هزینه باشگاه‌ها می‌شود. این در حالی است که به شکل واقعی هیچ باشگاه خصوصی در کشور فعالیت ندارد.

نماینده بابلسر در مجلس شورای اسلامی در دفاع از دو فوریت طرح واگذاری باشگاه‌های ورزشی از طریق مزایده خطاب به نمایندگان مجلس‌گفت: اگر می‌خواهید بخش خصوصی وارد عرصه ورزش شود و تحولی در ورزش کشور شاهد باشیم به این دو فوریت رأی دهید

به گزارش خبرنگار ایلنا، مقداد نجف‌نژاد در لسه علنی امروز مجلس در موافقت با دو فوریت طرح واگذاری باشگاه‌های ورزشی از طریق مزایده ابراز کرد: منابع باشگاه‌های مختلف جهان از سه یا چهار راه تأمین می‌شود که نخستین آن حق پخش تلویزیونی است که با توجه به مطالعات مرکز پژوهش‌های مجلس پنجاه درصد از هزینه باشگاه‌ها از طریق حق پخش تلویزیونی تأمین می‌شود. اما در ایران این مقدار چیزی نزدیک صفر است.

وی افزود: راه دیگر برای کسب درآمد باشگاه‌ها فروش بلیط است که این روش حدود ۳۰ درصد از هزینه‌ها را جبران می‌کند. اما در ایران به خاطر اینکه استادیوم خصوصی نداریم و یا اگر نیز در گذشته داشته‌ایم دولت آن را مصادره کرده است.

وی افزود: سومین راه برای تأمین هزینه‌های باشگاه کمک‌های هواداران و نیز کمک‌های دولتی است.

وی با اشاره به تأمین بودجه دولتی ابراز داشت: در شرایطی که پول نداریم سالانه ۱۰۰۰ میلیارد تومان صرف هزینه باشگاه‌ها می‌شود. این در حالی است که به شکل واقعی هیچ باشگاه خصوصی در کشور فعالیت ندارد.

نماینده بابلسر در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر می‌خواهید بخش خصوصی وارد عرصه ورزش شود و تحولی در ورزش کشور شاهد باشیم به این دو فوریت رأی دهید. زیرا امکان واگذاری باشگاه‌ها از طریق بورس امکان‌پذیر نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز