خبرگزاری کار ایران

ناظر مجلس در شورای نظارت بر صداوسیما در گفتگو با ایلنا:

صداوسیما با مشکلات مالی جدی روبروست

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۱۹۷

صداوسیما باید اعتماد ایجاد کند تا بتواند پیام خودش را بدهد اما اگر این اعتماد سلب شود، مخاطبان خود را از دست خواهد داد.

ناظر مجلس در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما از مشکلات مالی جدی این سازمان خبر می‌دهد که باید مدیر آینده این سازمان آنها را مدیریت کند.

سیدرمضان شجاعی کیاسری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ در ارتباط با بدهی‌های کلان سازمان صدا و سیما گفت: بدهی سازمان صدا و سیما بالاست و الان هم برای تولیدات جدید نیازمند اعتبارات جدید است. درحال حاضر سازمان صدا و سیما با مشکلات مالی جدی روبرو است.

نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تذکر شورای نظارت به رسانه ملی یادآور شد: تبلیغاتی که در مورد آن تذکر داده شد از این جهت بود که به مخاطب صدمه می‌زند و خود صدا و سیما نیز ضربه می‌بیند. صدا و سیما باید اعتماد ایجاد کند تا بتواند پیام خودش را بدهد اما اگر این اعتماد سلب شود، مخاطبان خود را از دست خواهد داد.

این نماینده مجلس با اشاره به حجم بالای تبلیغات سازمان صدا و سیما تاکید کرد: اعتبارات سازمان صدا و سیما به دو دسته تقسیم می‌شود. حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد آن را باید دولت بدهد و بقیه آن را سازمان باید از محل آگهی بازرگانی تامین کند. اما در بودجه کمی شرایط برعکس شده یعنی تقریبا میزان بیشتری را باید صدا و سیما از طریق تبلیغات تامین کند که خودش هم راضی به این کار نیست.

شجاعی کیاسری در ادامه افزود: سهم دولت تقریبا ۴۷ درصد و سهم صدا و سیما ۵۳ درصد است از این رو باید مدیریت سازمان صدا و سیما مدیریت هزینه باشد نه درآمد و خدمات فرهنگی که ارائه می‌کند، پول آن را باید دولت بدهد. این مسئله باید در کمیسیون برنامه و بودجه اصلاح شود.

این ناظر مجلس در شورای نظارت بر صدا و سیما همچنین با اشاره به بدهی‌های کلان این سازمان در پایان دوره عزت‌الله ضرغامی گفت: مدیر آینده باید هم نگاه اصلاحی به ساختار برنامه سازی داشته باشد و هم اینکه باید برای برنامه‌سازان بخش خصوصی را فعال کند و هم دستگاه‌ها را در ارتباط با شبکه‌ها فعال کند.

وی ادامه داد: باید وزارت‌خانه‌ها نیز در برنامه‌سازی با سازمان صدا و سیما تعامل داشته باشند.

شجاعی کیاسری همچنین از گزینه احتمالی ریاست سازمان صدا و سیما ابراز بی‌اطلاعی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز