خبرگزاری کار ایران

موافق وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فن‌آوری / ۲ /

خانمحمدی: فرجی دانا به آمایش منطقه‌ای در توسعه آموزش عالی توجه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۸۴۲

اگر فرجی دانا یک سوم این مقالات را هم داشت شایسته استاد تمام بود / ما امروز نباید وزیر پیشنهادی را مورد سوال قرار دهیم، کسی که شاید ده روز نیست که برای این مسند معرفی شده است.

نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به آمایش منطقه‌ای و استعداد‌ها در توسعه آموزش عالی از دیگر برنامه‌های ویژه فرجی دانا وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری است.
به گزارش‌ ایلنا، محمدرضا خانمحمدی خرمی در نشست علنی امروز –یکشنبه - در دفاع از فرجی دانا وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: فرجی دانا فردی متدین، عالمی بزرگ، استاد تمام رشته مهندسی برق در دانشگاه تهران و از چهره‌های شاخص و برجسته رشته برق و شخصی اخلاقی، دینی، مدیریتی محسوب می‌شود.
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در ادامه به جایگاه و انتظارات وزارت علوم اشاره کرد و افزود: با عنایت به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، برخی از لازمه‌های دانشگاه مطلوب عبارتند از: علم، دین، تحصیل و اخلاق، بینش و شعور سیاسی، تلاش سیاسی و توجه ویژه به کیفیت و ارتباط با صنعت و دانشگاه است.
وی تصریح کرد: دانشگاه محل حضور و شکوفایی استعداد‌ها در جهت ایجاد زمینه و فعالیت‌های علمی در مرز دانش جهانی و متناسب با نیازهای جامعه است، برخی از ابزارهای جدی و ایجاد زمینه توجه به ارزش‌های بنیادین انقلاب اسلامی و استفاده از رهنمودهای رهبری و فصل الخطاب دانستن قانون و توجه به رشد معنوی و اخلاقی است که در برنامه‌های فرجی دانا وجود دارد.
خانمحمدی خرمی در پاسخ به مخالفان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: برخی گفته‌اند فرجی دانا در رشته علوم انسانی تخصصی ندارد، اما اگر فردی به عنوان وزیر با گرایش انسانی هم انتخاب کنیم، در آن صورت خلاء‌هایی در جایگاه‌های دیگر می‌بینیم. امروز علم به ما می‌گوید که در نگاه مدیریت‌های کلان استراتژیک ۲۰ درصد تخصص فردی مهم است و ۸۰ درصد را باید در جهت ایجاد بستر مناسب و استفاده از استعدادهای مدیریتی بر‌تر بکار گرفت.
این نماینده مردم در مجلس نهم عنوان کرد: برخی گفتند فرجی دانا کتاب ندارد، بنده به عنوان فردی که دو دوره عضو هیئت ممیزه یک دانشگاه معتبر دولتی هستم، می‌گویم در واقع یکی از فعالیت‌های یک استاد می‌تواند کتاب باشد، به ویژه در رشته فنی و مهندسی و علوم پایه، فرجی دانا در رشته بسیار سختی دارای ۵۰ مقاله علمی معتبر بوده و چندین طرح پژوهشی ایجاد کرده، از این رو اگر فرجی دانا یک سوم این مقالات را هم داشت شایسته استاد تمام بود.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: فرجی دانا کسی است که تمام سطوح مدیریتی را در دانشگاه طی کرده و مسئولیت یک دانشگاه بزرگ صنعتی را برعهده داشت و امروز به مسند وزارت معرفی شده، لذا ما سابقه و تجربه بیشتر وزیر را نیاز داریم.
وی ادامه داد: ما امروز نباید وزیر پیشنهادی را مورد سوال قرار دهیم، کسی که شاید ده روز نیست که برای این مسند معرفی شده است.
خانمحمدی خرمی تصریح کرد: مسئله مهم امروز دانشگاه‌های کشور حرمت نهادن به موضوع مالکیت فکری است، اگر ما توجه به این امر نداشته باشیم، بحثخروج نخبگان از کشور شدت خواهد گرفت که این موضوع جزو برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم است.
این نماینده مردم در مجلس نهم یادآور شد: رشد توامان معنوی و علمی در دانشگاه‌ها باید تداوم یابد که اگر این دو بال در دانشجو و استاد دیده نشود، ما یقینا یک سویه حرکت خواهیم کرد.
وی افزود: رعایت کرامت اجتماعی و انسانی دانشگاهیان، اعتقاد به آموزش و پژوهش به عنوان یک وسیله سرمایه گذاری و کاربردی در کشور، توجه به تحصیل ایثارگران، ارتقاء وضع رفاهی دانشجویان، تاکید بر عاملیت بی‌دریغ دانشگاه در توسعه پایدار در برنامه‌های فرجی دانا به خوبی وجود دارد و به آن اشاره شده است.
خانمحمدی خرمی تاکید کرد: هدفمند کردن توسعه آموزش عالی متناسب با نیاز جامعه، توسعه هماهنگ تمامی حلقه‌های زنجیره علم و توسعه فناوری و نوآوری، کمک به ارتقاء علم و فناوری در جهان اسلام، ارتقاء ۱۰۰ رتبه جایگاه دانشگاه‌های کشور در ۴ سال، تبادل استاد و دانشجو با مجامع علمی دنیا به عنوان یکی از سفیران جمهوری اسلامی، کاربردی کردن علم اعم از توسعه علم و پژوهش، بازنگری متون درسی، توجه به آمایش منطقه‌ای و استعداد‌ها در توسعه آموزش عالی از دیگر برنامه‌های ویژه فرجی دانا وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری است.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، خاطرنشان کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری کامل موافق است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز