خبرگزاری کار ایران

با تصویب نمایندگان ‎؛

لایحه اصلاحیه بودجه ۹۲ در دستور کار مجلس قرار گرفت

کد خبر : ۱۱۴۹۸۹

نیت دولت آن است که توقعات و انتظاراتی که نسبت به بودجه ۹۲ وجود دارد را واقعی کند / خواسته یا ناخواسته ۴۵ روز دیگر دولت باید بودجه سال ۹۳ را تقدیم مجلس کند.

لایحه اصلاحیه بودجه ۹۲ با تغییر دستور جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.
به گزارش ایلنا نمایندگان در نشست علنی امروز با ۱۳۲ رأی موافق، ۳۷ مخالف و ۱۰ ممتنع از مجموع ۲۰۵ نماینده حاضر در مجلس خواستار تغییر دستور کار صحن علنی مجلس شدند.
غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در دفاع از اولویت قرار دادن اصلاحیه لایحه بودجه سال ۹۲ افزود: از مدت‌ها قبل این مهم از سوی دولت پیشنهاد شده بود و در حال حاضر لازم است با اولویت قرار دادن این لایحه نگذاریم زمان از دست برود.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم ادامه داد: نیت دولت آن است که توقعات و انتظاراتی که نسبت به بودجه ۹۲ وجود دارد را واقعی کند.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز که به عنوان کمیسیون‌های فرعی نسبت به لایحه اصلاح بودجه ۹۲ همکاری‌های لازم را کرده‌اند و تقریبا می‌توان گفت همه گزارش‌ها از سوی این کمیسیون‌ها ارائه شده است لذا ضروری است نمایندگان به اولویت قرار دادن این لایحه رأی مثبت دهند.
در ادامه کمال علیپور خنکداری ضمن مخالفت با در اولویت قرار گرفتن اصلاحیه لایحه بودجه ۹۲ افزود: این مهم امری ضروری به نظر نمی‌رسد زیرا خواسته یا ناخواسته ۴۵ روز دیگر دولت باید بودجه سال ۹۳ را تقدیم مجلس کند.
وی ادامه داد: ما در بودجه ۹۲ شبانه روزی تلاش کردیم تا این مهم به سرانجام خوبی برسد حال دولت روحانی و معاونت برنامه ریزی وی ظرف مدت ۱۵ روز ایراداتی برای این بودجه در نظر گرفته‌اند ضمن آنکه مواردی که دولت توضیح داده‌‌ همان خواسته‌های دولت دهم است یعنی آنکه بتواند از صندوق توسعه ملی برداشت صورت گیرد.
علیرضا سلیمی ضمن موافقت با اولویت قرار دادن لایحه اصلاحیه بودجه ۹۲ افزود: با توجه به اینکه شرایط کشور در حالت ویژه‌ای قرار دارد و اینکه در حال حاضر برخی درآمد‌ها محقق نشده است لذا فوریت این طرح روشن به نظر می‌رسد.
وی ادامه داد: در حال حاضر با مشکلاتی چون عدم تحقق درآمد‌ها روبرو هستیم و بسیاری از سازمان‌ها چشم امیدشان به مجلس شورای اسلامی است تا وضعیت درآمدیشان بهبود یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز