خبرگزاری کار ایران

جمیری در نطق میان‌دستور:

اکثر مراجعه‌کنندگان به نمایندگان مجلس افرادی بیکار هستند

کد خبر : ۱۱۴۷۲۲

دولت تمام همت خود را برای حل مشکل گرانی به کار گیرد / مردم ایران دولتی کارآمد برای حل مشکلات ناشی از ضعف مدیریت داخلی و فشارهای سیاسی و اقتصادی خارجی را می‌طلبد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تغییر در استراتژی به جای اصلاح تاکتیک از سوی دولت خسارت زیادی را برای کشور به دنبال دارد، گفت: فشارهای سیاسی و اقتصادی استکبار نشانه عظمت ملت ایران و درماندگی این کشورها است.

به گزارش ایلنا، عبدالکریم جمیری در نطق میان‌دستور گفت: مردم بصیر استان بوشهر با سابقه غنی فرهنگی، سیاسی و مبارزاتی در برابر استکبار جهانی عملکرد خود را در چند سال اخیر ثابت کرده‌اند، مردمی ثروتمند به نعمت‌الهی که متاسفانه با محرومیت روبرو هستند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه مهمترین موضوع اساسی کشور وحدت قوای سه‌گانه تحت هدایت رهبر معظم انقلاب است، افزود: این موضوع تنها با رعایت حقوق و شأن قوا از سوی یکدیگر محقق می‌شود، از طرف دیگر شکل‌گیری مجلس و دولت در دوره‌های مختلف یک فرصت مناسب برای تعالی دینی است، مشروط به اینکه افرادی که انتخاب می‌شوند با توجه به قانون و انجام ماموریت به‌عنوان یک تکلیف نگاه کنند تا مواضع و مشکلات سیاسی و گروهی این افراد را از انجام ماموریت بازندارد.

وی با تاکید بر اینکه امروز مردم ایران مجلسی توانمند و ناظری قوی بر اجرای قوانین می‌خواهند تصریح کرد: از طرف دیگر در شرایط کنونی قوه قضائیه باید تجلی‌بخش عدالت ایرانی برای احقاق حقوق ضعفا باشد. همچنین امروز مردم ایران دولتی کارآمد برای حل مشکلات ناشی از ضعف مدیریت داخلی و فشارهای سیاسی و اقتصادی خارجی را می‌طلبد.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: تغییرات در قوای سه‌گانه وقتی به حق و ارزشمند است که توجه به ارزش‌های معنوی، آرمان‌های شهدا و رضایت مردم در آن دیده شود، در غیر این‌صورت تغییرات سیاسی و جبهه‌گیری‌های گروهی با باز کردن میدان برای رسیدن به منافع جریانی و گروهی نتیجه‌ای جز ضرر برای کشور ندارند.

وی تصریح کرد: از طرف دیگر رئیس جمهور در جریان هستند که جز دین به مردم با استفاده از فرصت‌های قانونی دین دیگری بر ضمه وی نیست، از این‌رو خود را نباید مدیون دیگران بداند و نباید پذیرای فشارهای فرصت‌طلبانی باشد که اگر آنها قدرت پیدا کنند به هیچ‌کس حتی رئیس جمهور هم رحم نمی‌کنند.

جمیری ادامه داد: امروز امت ایران در اوج عظمت در برابر سلطه جهانی ایستاده است و فشارهای سیاسی و اقتصادی استکبار نشانه عظمت ملت و درماندگی این کشورها است، از این‌رو دولتمردان به ویژه دستگاه دیپلماسی در شرایط کنونی باید هوشمندانه عمل کنند، از طرف دیگر اشتباه به تغییر در استراتژی به جای تغییر در تاکتیک از سوی دستگاه دیپلماسی می‌تواند خسارت غیرقابل جبرانی را برای کشور به بار آورد.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: ضمن تحسین مواضع محکم رئیس جمهور در سفر به نیویورک و پافشاری در مواضع رهبری و نظام باید بگویم انطباق بیشتر عملکرد دولت در این حوزه با روش و منش رهبر معظم انقلاب از انتظارات مردم بوده است.

وی با بیان اینکه امروز مهمترین معضل جامعه ایران مقوله تورم است، تصریح کرد: دولت باید با کمک دو قوه دیگر این موضوع را حل کند، مردم توقع دارند دولت تمام همت خود را برای حل مشکل گرانی به کار گیرد. از طرف دیگر شاهدیم که اکثر مراجعه‌کنندگان به نمایندگان مجلس افرادی بیکار هستند که این موضوع گواه عدم پاسخگویی دولت به جامعه است، بنابراین دولت می‌تواند با برنامه‌ریزی جامع از فرصت‌های موجود حداکثر استفاده را برای ایجاد اشتغال پایدار فراهم کند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد هماهنگی میان مراکز علمی و صنعتی، توسعه مراکز فنی و حرفه‌ای، توسعه هنرستان، ترویج فرهنگ کارآفرینی و سرمایه‌گذاری، توجه به صنعت گردشگری، توسعه اسکله‌های صیادی و بندری، توسعه صنایع تکمیلی در حوزه نفت و پتروشیمی، حمایت از سرمایه‌گذاران، تسریع در آبرسانی اراضی کشاورزی، تعجیل در حل اختلافات زارعان و منابع طبیعی و توجه جدی به استفاده از نیروی بومی بیکار در صنعت نفت و گاز از خواسته‌های بحق مردم استان بوشهر است.

جمیری افزود: به طور حتم برای مردمی که خود را غرق در نعمات الهی می‌بینند، بیکاری، نبود مسکن، مشکلات مالی، نبود مراکز درمانی و فقدان مراکز تفریحی و ورزشی به ویژه برای بانون غیرقابل قبول است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: قطعاً مردم استان بوشهر و مردم تمام کشور عاشق نظام و رهبر معظم انقلاب هستند اما به کارگزاران نظام باید بگویم که اگر تدبیر درستی در این رابطه نکنند و مسئولیت‌ها را به صالحان و شایستگان ندهند، قطعاً نمره قبولی را از مردم دریافت نمی‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز