خبرگزاری کار ایران

میرمحمدی در اخطار قانون اساسی:

ارسال لوایح از قوه قضائیه به مجلس مغایر اصل ۷۴ قانون اساسی است

کد خبر : ۱۱۴۶۷۰

تا به حال روال فعلی بوده و لوایح از طریق هیأت دولت ارایه می شد اما اشکالی که به وجود آمده این است که قوه ای یک لایحه را به دولت می دهد و دولت نیز در ارسال آن به مجلس یک سال تأخیر دارد در این شرایط باید راهکاری ارایه شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ارسال لوایح از قوه قضائیه به مجلس مغایر اصل ۷۴ قانون اساسی است.

به گزارش ایلنا، محمدحسین میرمحمدی در نشست علنی امروز(سه شنبه ۳۰ مهرماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده ۳ قانون وظایف و اختیارات رئیس قوه قضائیه، در اخطار اصل ۷۴ قانون اساسی گفت: براساس ماده واحده پیشنهاد شده در صورتی که دولت در مدت سه ماه قانونی خود از تقدیم لایحه به مجلس خودداری نماید، رئیس قوه قضائیه مستقیماً لایحه را به مجلس ارسال می نماید و در این صورت دولت می تواند نظرات خود را ضمن رسیدگی به لایحه در کمیسیون یا صحن علنی مجلس مطرح کند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه مطرح شده رئیس قوه قضائیه مستقیما می‌تواند لایحه را به مجلس ارسال نماید که براساس اصل ۷۴ قانون اساسی این موضوع از وظایف اعضای دولت شمرده شده و قوه نمی تواند مستقیما لایحه به مجلس ارایه دهد.

رئیس مجلس نیز گفت: تا به حال روال فعلی بوده و لوایح از طریق هیأت دولت ارایه می شد اما اشکالی که به وجود آمده این است که قوه ای یک لایحه را به دولت می دهد و دولت نیز در ارسال آن به مجلس یک سال تأخیر دارد در این شرایط باید راهکاری ارایه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز