خبرگزاری کار ایران

تمیمی در تذکر شفاهی:

بندر شادگان به علت سوء مدیریت دولت احمدی‌نژادبلااستفاده ماند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۷۴۰

رئیس جمهور باید دستور مجوز مرز آبی منطقه شادگان را صادر کند تا بخشی از مشکلات منطقه به ویژه بیکاری جوانان، رفع محرومیت از منطقه حل شده و در جهت ایجاد امنیت منطقه ای و جلوگیری از بروز شغل های خلاف سوخت تلاش شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بندر شادگان به علت سوء مدیریت دولت قبلی بلااستفاده مانده است، گفت: دولت باید در جهت بهره برداری صحیح از این بندر برای رفع محرومیت ها و ایجاد اشتغال تلاش کند.

به گزارش ایلنا، عبدالله تمیمی در نشست علنی امروز(یکشنبه ۱۴ مهر) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با بیان اینکه مردم شادگان مردمی ولایتمدار، جوانمرد و زحمتکش بوده و این خصوصیات در تمامی کشور زبانزد است، گفت: این مردم مدال افتخار حضور در جنگ را بر سینه دارند، از طرف دیگر شهر شادگان یکی از شهرهای نفتی کشور است که با کمال تاسف باعدم توسعه بخش های صنعتی و کشاورزی و عدم توسعه عمرانی شهری و روستایی روبر است. همچنین این شهر هم اکنون با ۴۱ درصد جمعیت بیکار یکی از شهرهای محروم کشور است.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حدود ۷۰ سال قبل این شهر دارای بندری تجاری بود که براساس اسناد رسمی حکومت های وقت رژیم پهلوی در سایه سیاست های استعماری خود برای تضعیف تشیع در استان خوزستان و کاهش ارتباط شیعیان این استان با شیعیان دیگر کشورها در جهت تعطیلی این بندر اقدام کرد.

وی با بیان اینکه منطقه شادگان دارای ساحلی به طول ۵۵ کیلومتر است، تصریح کرد: این موضوع از سوی دفتر کل تقسیمات کشوری مورد تایید قرار گرفته است، از طرف دیگر براساس مصوبه سال ۸۵ هیات دولت در سفر استانی موضوع احیا و احداثدوباره بندر تجاری شادگان مطرح شده و در دستور کار قرار گرفت و با صرف هزینه ای حدود ۳۵ میلیارد تومان کلیه زیرساخت های بندر آماده بهره برداری است که در حدود ۹ ماه قبل این بندر از سوی دولت دهم افتتاح شد، اما با کمال تاسف از آن زمان هیچگونه بهره برداری از این بندر صورت نگرفته است.

تمیمی ادامه داد: رئیس جمهور باید دستور مجوز مرز آبی منطقه شادگان را صادر کند تا بخشی از مشکلات منطقه به ویژه بیکاری جوانان، رفع محرومیت از منطقه حل شده و در جهت ایجاد امنیت منطقه ای و جلوگیری از بروز شغل های خلاف مانند قاچاق سوخت تلاش شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز