خبرگزاری کار ایران

خسروی در مخالفت با دوفوریت طرح اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی:

مدت تحصیل پزشک در مناطق محروم باید افزایش یابد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۷۶

در کشورهای پیشرفته بحثآموزش رایگان وجود دارد همانطور که در کشور ما نیز این موضوع وجود دارد و دولت موظف است شرایط آموزش رایگان را تا پایان دوره متوسطه و شرایط تحصیلات عالی را تا سر حد خودکفایی کشور به طور رایگان گسترش دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به راهکارهای تکلیف پزشکان برای خدمت در مناطق محروم گفت: مدت ۳ برابر تحصیل، خدمت در مناطق محروم باید افزایش یابد یا مدرک تحصیلی پزشک برای خدمت در سایر مناطق بی اثر شود.

به گزارش ایلنا، علیرضا خسروی در نشست علنی امروز(یکشنبه ۷ مهر) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با دوفوریت اصلاح بند ۳ ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در سطوح عالی و تحصیلات تکمیلی گفت: موافقان طرح مذکور در رابطه با کلیات طرح صحبت کردند اما درباره فوریت طرح و دلایل مربوطه صحبتی نکردند.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس ماده ۱۶۰ آیین نامه داخلی مجلس اصل بر عادی بودن رسیدگی طرح ها است، مگر اینکه فوریت آنها مبین ضرورت و حالت استثنایی باشد اما دوفوریتی که امروز بحثمی کنیم باید از وقوع خسارات احتمالی جلوگیری کند اما چه اتفاقی رخ داده و چه خسارتی به ما وارد می شود که می خواهیم دوفوریت اینچنینی را تصویب کنیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: براساس بند ۳ ماده واحده ۱۰ درصد سهمیه مازاد و ظرفیت در رشته های پزشکی به مناطق محروم به داوطلبان بومی اختصاص یابد و به مدت سه برابر مدت تحصیل صرفاً در مناطق محروم خدمت نمایند و افرادی که سابقه خدمت در این مناطق را دارند حداکثر تا ۵ سال در تعهد خدمت آنها کسر می شود. مشکل ما میزان سهمیه و افزایش ۱۰ درصد به ۳۰ درصد پیشنهادی نیست بلکه مشکل در نحوه اجرا است.

خسروی با بیان اینکه در نحوه اجرا اشکال داریم، گفت: تضمین مربوطه که برای اجرای طرح می گیریم کفایت نمی کند و پاشنه آشیل ما تضمین اجرا است.

وی گفت: دکتر رادیولوژیست تعهدی می دهد که سه برابر مدت آموزش را صرفاً در مناطق محروم بگذراند وقتی این تعهد را اجرا نمی کند وزارت بهداشت دکتر مربوطه را ۶۰ میلیون تومان جریمه می کند و وی به راحتی این جریمه را پرداخت می کند و به کلانشهر بازمی گردد و مبلغ ۶۰ میلیون درآمد ۲ الی ۳ ماه دکتر مربوطه است.

این نماینده مردم با تاکید بر اینکه راهکار ما این است که مدت تحصیل پزشک در مناطق محروم باید افزایش یابد، گفت: یا مدت سه برابر تحصیل، خدمت در مناطق محروم باید افزایش یابد یا به نوعی مدرک تحصیلی وی را برای خدمت سایر مناطق بی اثر کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته بحثآموزش رایگان وجود دارد همانطور که در کشور ما نیز این موضوع وجود دارد و دولت موظف است شرایط آموزش رایگان را تا پایان دوره متوسطه و شرایط تحصیلات عالی را تا سر حد خودکفایی کشور به طور رایگان گسترش دهد.

وی تاکید کرد: اما فرقی که بین ایران و کشورهای پیشرفته وجود دارد این است که کشورهای پیشرفته در قبال آموزش رایگان و تربیت پزشک، پزشک مربوطه را در مناطقی که کشور مذکور تکلیف می کند باید خدمت کند و در کشور ما نیز می توان این روش ها را استفاده کرد و کسانی که این شرایط را نمی پسندند مسیر خود را از همان اقتدا مجزا کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز