خبرگزاری کار ایران

دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی:

دولت سرانه درمان کارگران را به تامین اجتماعی بدهد

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۶۰۵

سرمایه‌ای که در سازمان تامین اجتماعی جمع می‌شود حق الناس و بیت المال نیست / ادغام صندوق درمانی تامین اجتماعی در وزارت بهداشت هزینه آحاد مردم را به دوش کارگران می‌اندازد / اگر سرانه درمان کارگران به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود شرایط درمان این سازمان بهبود می‌یابد.

دبیر کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی طی هشت سال گذشته سه جانبه گرایی را از دست داده بود.
به گزارش خبرنگار ایلنا «محمد عطاردیان» در نشست مشترک تشکلهای کارگری و کار فرمایی که عصر امروز در سندیکای شرکتهای ساختمانی برگزار شد، گفت: سرمایه‌ای که در سازمان تامین اجتماعی جمع می‌شود حق الناس و بیت المال نیست.
وی بابیان اینکه به موجب قانون کنونی تامین اجتماعی کارفرمایان، کارگران و دولت به ترتیب ۲۳ درصد، ۷ درصد و ۳ درصدی حق پرداختی به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت می‌کنند، ادامه داد: بر این اساس در حالی که کارگران و کارفرما تامین کننده اصلی ۹۱ درصد از حق بیمه‌های واریزی به سازمان تامین اجتماعی هستند، مشاهده می‌کنیم که دولت با پرداخت کمترین سهم وظیفه اداره این صندوق را برعهده دارد.
این مقام کارفرمایی با انتقاد از زمزمه‌های مربوط به واگذاری معاونت درمانی سازمان تامین اجتماعی به وزارت بهداشت ادامه داد: با این حال می‌بینیم که دولت به دنبال تصاحب بخشی از منابع سازمان از طریق ادغام صندوق درمانی سازمان در وزارت بهداشت است.
وی با انتقاداز ادغام صندوق درمانی تامین اجتماعی در وزارت بهداشت تاکید کرد: این ادغام برای انداختن هزینه آحاد مردم به دوش کارگران است.
وی در خصوص گفته‌های مقامات دولت یازدهم در وزارت کار مبنی بر کاهش یافتن منابع درمانی سازمان تامین اجتماعی گفت: چنین اظهار نظر‌هایی با آن همه منابع و درآمد‌ها که در سازمان تامین اجتماعی سراغ می‌رود همخوانی ندارد.
عطاردیان همچنین با اشاره به لایحه قانون کار که بدون تشکیل جلسه شورای کار و موافقت گروه کارگری و کارفرمایی در دولت گذشته به مجلس فرستاده شده بود، گفت: هنوز منتظریم که دولت تدبیر وامید در این خصوص با شرکای اجتماعی تشکیل جلسه بدهد.
عطاردیان با اشاره به اینکه سرانه درمان هر نفر به وزارت بهداشت تعلق می‌گیرد، گفت: اگر سرانه درمان کارگران به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود شرایط درمان این سازمان بهبود می‌یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز