خبرگزاری کار ایران

لاهوتی:

آبروی جانبازان را نبرید

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۵۶

اگر برای جانبازان حقی قایل نشویم و حقوق ایثارگری آنها را در صورت اشتغال قطع کنیم در حقیقت آنها را تنبیه کرده‌ایم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: قانون اساسی برای افراد عادی حقوقی قائل شده است حال اگر برای جانبازان حقی قایل نشویم و حقوق ایثارگری آنها را در صورت اشتغال قطع کنیم در حقیقت آنها را تنبیه کرده‌ایم.

به گزارش ایلنا، مجتبی رحماندوست در نشست علنی امروز(چهارشنبه ۳ مهر) مجلس شورای اسلامی، در موافقت با تصویب طرح اصلاح تبصره ۲ ماده ۳۹ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران افزود: ماده ۳۹ این قانون از سال ۸۴ در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بحثو بررسی قرار گرفته و از این نظر اختلافی بین شورای نگهبان و مجلس نبوده که مجمع تشخیص مصلحت نظام بخواهد در این زمینه نظر دهد. لذا در تاریخ دوم دی‌ ماه سال ۹۱ مجمع تشخیص مصلحت نظام علاوه بر تصویب این قانون موضوع جدیدی را مصوب کردند که بار مالی جدیدی ندارد.

براساس این گزارش قاسم جعفری نیز در موافقت با این موضوع افزود: تعامل دولت و مجلس و بنیاد شهید در رسیدگی به مسائل مربوط به ایثارگران باید به گونه‌ای باشد که تمام ایثارگران و یا بخشی از آنها دچار ضرر و زیان نشوند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی افزود: توجه به رزمندگان یک فضیلت است و ما نسبت به همه رزمندگان چه جانباز و چه آزادگان مسوول هستیم.

در جریان رسیدگی به طرح مذکور مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مخالفت با اصل موضوع اظهار کرد: این طرح با اصل ۷۵ مغایرت داشته و در صورت تصویب نیز شورای نگهبان آن را رد می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر این طرح قابلیت اجرایی داشته باشد، بنده دست طراحان آن را می‌بوسم، اما اگر فقط می‌خواهند با ارائه این طرح‌ها، آبروی جانباز و خانواده شهدا را ببرند، شما را به خدا و به دین، این کار را انجام ندهید. افزود: نباید کاری بکنیم که بیرون از مجلس نیز این مصوبات اجرایی نشود بلکه باید مصوباتی داشته باشیم که قابلیت اجرا داشته باشد.

در ادامه محمدرضا پورابراهیمی نیز در مخالفت با آنچه کمیسیون اجتماعی در قالب این طرح به عنوان گزارش ارائه کرده است گفت: باید قانونی وضع کنیم و با کمال افتخار این قانون را در مورد تمام ایثارگران اجرایی کنیم، اما بنده معتقدم کسی که حقوق حالت اشتغال می‌گیرد این کار جای اشکال دارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزود: باید تلاش کنیم در لایحه بودجه برای سال آینده اعتباری در نظر بگیریم تا ایثارگران و آزادگان نیز از حقوق به حقه خود بهره‌مند شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز