خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار رئیس مجلس سوریه:

شرایط کشور سوریه به گونه‌ای مثبت در حال تغییر است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۶۰

جمهوری اسلامی در مذاکرات خود در سطوح منطقه ای و بین المللی همواره با قاطعیت اعلام کرده که حل مشکل سوریه راه حل نظامی و زورمدارانه ندارد و تنها با استفاده از روش های سیاسی معقول می توان به بحران در این کشور خاتمه داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگوی تلفنی با همتای سوری خود گفت: با استمرار مقاومت ها پیروزی نهایی از آن مردم سوریه خواهد بود و دشمنان این کشور در بیرون از مرزها نتیجه ای نخواهند گرفت.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی ضمن تقدیر از مقاومت و ایستادگی مسئولان و مردم سوریه در مقابل توطئه های شوم خارجی و اقدامات غیرانسانی تروریست ها در این کشور گفت: بحمدالله شاهدیم که در اثر پایداری و مقاومت مردم و رهبران سوریه در برابر تحرکات مذبوحانه دشمنان خارجی و ایادی تروریست آنها، شرایط کشور سوریه به گونه ای مثبت در حال تغییر است.

وی در ادامه به تلاش های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران برای کمک به حل و فصل موضوع سوریه و گفتگوهای خود با رؤسای مجالس عراق و ترکیه در سفر اخیرشان به تهران اشاره کرد و گفت: این دیدارها در راستای مساعی دیپلماتیک و پیگیری طرحی برای حل بحران سوریه انجام شده است و جمهوری اسلامی در مذاکرات خود در سطوح منطقه ای و بین المللی همواره با قاطعیت اعلام کرده که حل مشکل سوریه راه حل نظامی و زورمدارانه ندارد و تنها با استفاده از روش های سیاسی معقول می توان به بحران در این کشور خاتمه داد.

در ادامه این گفتگوی تلفنی همچنین محمد جهاد اللحام رئیس مجلس شعب سوریه ضمن ارائه گزارشی از آخرین تحولات و اقدامات صورت گرفته در خصوص کشور متبوعش گفت: ما از تلاش های صادقانه و حسن نیت جمهوری اسلامی ایران در زمینه حل موضوع سوریه در سطوح منطقه ای و بین المللی تقدیر می کنیم و مواضع اصولی و منطقی ایران به عنوان یک کشور مهم منطقه را از ابتدا تاکنون می ستاییم.

وی در ادامه با انتقاد از مواضع دوگانه برخی کشورهای منطقه در خصوص مسائل سوریه افزود: مواضع و رویکردهای برخی کشورهای منطقه در مورد تحولات سوریه، منافقانه و مزورانه است و آنها چشم خود را به طور آگاهانه بر جنایات ددمنشانه تروریست ها و حامیان خارجی آنها بسته اند.

رئیس مجلس سوریه ابراز امیدواری کرد با استمرار مساعی دیپلماتیک کشورهای حق طلب و ادامه ایستادگی مردم سوریه در برابر انواع توطئه های خارجی، مشکلات این کشور به زودی حل و فصل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز