خبرگزاری کار ایران

یک تولیدکننده مبلمان، تصریح کرد:

ممنوعیت واردات مواد اولیه باید با نظرخواهی تولیدکنندگان انجام شود + فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۹۶۹

یک تولیدکننده مبلمان، با انتقاد از برخی مقررات و قوانین خلق الساعه، تصریح کرد: مشکلی که اواخر گریبان ما را گرفته این است که وزارت صنعت معدن و تجارت بدون نظرخواهی از کارشناسان و متولیان صنف خود تصمیماتی می گیرد که به ضرر تولیدکنندگان تمام می شود. به وییه در زمینه ممنوعیت واردات مواد اولیه صنعت مبلمان که تولیدکنندگان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

سید هادی علوی، نماینده برند مبلیران علوی، در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، افزود: به عنوان مثال الان اگر شرکتی مدعی شود پارچه مبلمان را می تواند تولید و تامین کند، این وزارتخانه اقدام به ممنوعیت واردات پارچه می کند در حالی که باید ابتدا باید از متولی صنف و واردکننده ها و دیگر تشکل ها نظر خواهی شود، سپس اعلام ممنوعیت کنند.

علوی گفت: به عبارت دیگر اگر قرار است جلو واردات کالایی گرفته شود وقتی متولی صنف می گوید تشخیص می دهم به دلیل عدم توان تامین، قیمت در داخل بالا می رود قاعدتا نباید جلو واردات را بگیرند. لذا بخش دولتی باید در بحث تصمیم گیری ها متولیان صنف را مشارکت دهد و از نظرات آنها استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه صنف ما در صنعت و معدن رانت زیاد است، تصریح کرد: از سوی  دیگر پارچه ای که قبلا از چین وارد می شد با هزینه های گمرک و غیره ای که به آن می خورد باز هم ارزانتر از تولید داخل به دست ما می رسید! در حالی که محصول داخلی باید ارزانتر باشد. بنابراین با چنین تضمیماتی که متولیان صنف در آن دخیل نیستند خطر حذف تولید وجود دارد که به دلیل بالا بودن هزینه های تولید و ناهمخوانی دخل و خرج است.

 

 

 

حجم ویدیو: ۸۵.۰۷M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۵:۰۶ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز