خبرگزاری کار ایران

یک تولیدکننده صنایع چوبی مطرح کرد:

قطع برق، دردسر جدید تولیدکنندگان مبلمان در شهرک صنعتی خاوران + فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۷۰۹

مدیر صنایع چوبی علی نیا، مشکلات مهم تولیدکنندگان صنعت مبلمان را قطع برق و تهیه مواد اولیه دانست و گفت: پیش از این چون تولید ما زیاد بود بیش از 2هزار متر چوب دپو برای مصرف شخصی داشتیم اما به دلیل اینکه تقریبا بیش از 10 برابر قیمت مواد اولیه چوب بالا رفته توان خرید نداریم و در حجم های کم چوب را تهیه می کنیم.

شهاب علی نیا، در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، تصریح کرد: یکی از دلایل هم این است که در واردات مواد اولیه دلالی زیاد است و از دست ما تولید کننده ها و اتحادیه ای مربوطه نیز خرج است؛ یعنی کسانی چوب وارد می کنند که بین 50 تا 100 درصد گرانتر از کشور مبدا به ما چوب را می فروشند.

علی نیا می گوید: مشکل دیگر ما در حوزه برق است که در هفته یک تا دو بار قطع می شود و می بینم که در سه کارخانه فعالی که داریم حدود 15 روز در ماه باید حقوق کارگر بدهیم در حالی که کار نکرده ایم. جالب اینکه از 11 ظهر تا 11 شب این قطعی برق ها طول می کشد  آن هم در شرایطی که اطراف شهرک های صنعتی ما زمین خالی زیاد است و به راحتی می توانند انرژی خورشیدی جایگزین کنند و یا از طریق تعاونی ها یا اتحادیه به واحدهای ضعیف کمک کنند که موتور برق های گازی یا دیزل تهیه کنند تا مشکل برق را به نحوی رفع کنند.

این تولید کننده می گوید: از دیگر مشکلاتی که برای ما تولیدکننده های صنایع کوچک وجود دارد، تولید کننده های زیرپله ای که عمدتا جواز و استاندارد هم ندارند هستند که تولیدات ما را کپی می کنند در حالی که کلیه کالاهای ما شناسه دار و ثبت شده است. اما با هزینه کمتر و بدون مالیات مشابه محصولات ما را با کیفیت پایین تر می فروشند و گلایه ها و شکایات ما هم راه به جایی نمی برد.

وی ادامه می دهد: از دیگر مشکلات ما این است که دولت یا خودمان مشکلات حوزه تولید را رفع کنیم در صورتی که ما توان تولید داریم اما مشکل ما قدرت خرید پایین مردم است و چون عمدتا جامعه کارمندی و کارگری هستیم لذا با کم شدن حقوق این قشر باعث می شویم قدرت خرید پایین بیاید. اگر کارمند توانایی خرید محصول ما را نداشته باشد باید محصولات خود را به چه کسانی بفروشیم؟بنابراین بزرگترین مشکل ما این است که آنچه عرضه می کنیم تقاضا ندارد چون مردم توانایی خرید ندارند.

 

 

حجم ویدیو: ۹۰.۶۸M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۵:۱۵ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز