خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

حال اهل فرهنگ و هنر خوب نیست/مقدار بودجه متولی اصلی فرهنگ و هنر یک واقعیت تلخ است

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۰۸۱

عباس زارع گفت:بودجه سال گذشته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران حدود یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان بود و امسال علی رغم افزایش تورم و مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه این بودجه به نصف رسید.

عباس زارع در گفت و گویی اختصاصی با ایلنا،شرایط این روزهای هنرمندان و اصحاب رسانه را خوب اعلام نکرد و گفت:یکی از مشکلات اساسی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران تخصیص بودجه بسیار ناچیز است.

وی با بیان اینکه میزان بودجه متولی اصلی فرهنگ و هنر یک واقعیت تلخ است، ادامه داد:بودجه سال گذشته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران حدود یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان بود و امسال علی رغم افزایش تورم و مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه این بودجه به نصف رسید!

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با انتقاد بر اینکه بودجه بسیاری از دستگاه های خدماتی و شهرداری ها در استان تا حدود ۴۰ برابر بیشتر از بودجه سالانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است،گفت:این در حالی است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به عنوان متولی اصلی فرهنگ و هنر در استان در مقابل انتظارات و مطالبات منطقی و بحق بیش از ۸ هزار فعال هنری و فرهنگی در استان،امسال بودجه ای تقریبا ۹۰۰ میلیون تومانی دارد که آن هم تا این لحظه بصورت کامل تخصیص داده نشده است.

زارع  در ادامه به حمایت و کمک های خیرین و بخش خصوصی در استان اشاره کرد و افزود: با توجه به کمبود بودجه برای اجرای برنامه ها و پروژه های فرهنگی و هنری از بخش خصوصی و خیرین کمک بگیریم و بدون حمایت های این بزرگواران بسیاری از برنامه های عملیاتی فرهنگی و هنری در استان امکان پذیر نبود.

وی یکی از برنامه های اصلی خود در ابتدای شروع بکار خود در عرصه مدیر کلی را برداشتن دیوار حائل بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب فرهنگ و هنر در استان عنوان کرد و گفت:آشنایی قبلی از مشکلات قشر فرهنگ و هنر و ایجاد ارتباط نزدیک با این اقشار و عنوان کردن مسائل و مشکلات و تلاش و پیگیری برای برون رفت از مشکلات از یک سوء و صبر و خویش تن داری این عزیزان از سوی دیگر موجب مرتفع شدن بسیاری از موانع پیش روی اهل فرهنگ و هنر در استان شد.

زارع در پاسخ به خبرنگار ایلنا درباره انتقادها از وی در خصوص حمایت از برخی رسانه ها و نشریات خاص گفت:صراحتا عرض میکنم که عباس زارع عهد اخوت با هیچ رسانه ای ندارد!

وی با اشاره به تعدد رسانه ها و مطالبات و انتظارات اصحاب رسانه در استان مازندران افزود:رسانه هایی که دارای سابقه ای بیشتر،تولید محتوا،چاپ مکرر و منظم،اشتغالزایی و بیمه شدگان بیشتر و... هستند در اولویت حمایتی خواهند بود!

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت:علی رغم تمامی مشکلات و حاشیه های رسانه ای اولویت این دستگاه اقتصاد رسانه ها است و تلاش کردیم تا در بحث تقسیم آگهی ها عدالت رعایت شود و شفافیت در دستور کار ماست!

این مقام مسئول در پاسخ به سوال دیگری از خبرنگار ایلنا در خصوص رضایت از عملکرد یک ساله خود گفت:کار کردن در استان مازندران به تناسب کمی سخت تر از کار کردن در استان های دیگر است و مدیری که در مازندران موفق عمل کند در هر عرصه ای در بحث ملی موفق عمل خواهد کرد!

وی افزود:علی رغم تمامی سختی ها در کار شخصا بکار کردن در مازندران علاقه مند هستم.

زارع ادامه داد:از یکسال خدمتم در منصب مدیر کلی در مازندران حدود ۸ ماه اش را درگیر شیوع ویروس کرونا بوده ایم و همین امر موجب شد تا بسیاری از اهداف و برنامه های توسعه فرهنگی و هنری با وقفه همراه شود و به همین خاطر نمی توان در خصوص رضایت از عملکرد خود پاسخی دقیق و شفاف داد.

وی افزود:اما تا قبل از شروع بیماری کویید۱۹ برنامه هایی از قبیل تالار مرکزی و کتابخانه مرکزی ساری،مجتمع فرهنگی و هنری رامسر و... که سال ها به دلیل عدم پیگیری متوقف شده بود که با تلاش همکارانم در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و حمایت های استاندار محترم  به حرکت در آمد!

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز