خبرگزاری کار ایران

آخرین گزارش کمیته اپیدمیولوژی کووید ۱۹:

روند ابتلا در مازندران به شکل ثبات با تغییرات مختصر است

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۹۵۴

آخرین گزارش کمیته اپیدمیولوژی کووید 19 حکایت از این دارد که روند ابتلا به این بیماری به شکل ثبات با تغییرات مختصر است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا،کمیته اپیدمیولوژی کووید 19 در گزارش‌های خود، استان‌ها را بر اساس میزان بروز تجمعی موارد بیماری به سه دسته پر گزارش، با گزارش متوسط و با گزارش پایین تقسیم می‌کند و روند بیماری در آن‌ها در جدول و نمودارهای مرتبط بررسی می‌شود.

در گزارش بیستم و هفتم این کمیته آمده است که درروند کشوری بیماری، هرچند موارد ابتلا و مرگ نسبتاً بالا است، اما ثبات و تغییرات مختصر در آن دیده می‌شود. موارد بالای ابتلا و روند تغییرات مختصر و ثبات در هفت استان هرمزگان، بوشهر فارس، اردبیل، سیستان و بلوچستان، قم و گیلان مشاهده شد که تصور می‌شود در دو استان خوزستان و یزد روند ثبات با تغییرات مختصر نزولی وجود داشته است روند صعودی یا شروع پیک در هفت استان اصفهان، آذربایجان شرقی، البرز، قزوین، تهران وکهگیلویه و بویراحمد دیده می‌شود.

این گزارش می‌افزاید که در دو استان زنجان و خراسان شمالی روند نزولی مشاهده شد در 11 استان ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غری، مازندران، مرکزی، چهارمحال بختیاری، خراسان رضوی، گلستان و خراسان جنوبی ناسازگاری داده‌ها اجازه تحلیل درستی از وضعیت اپیدمی را نمی‌دهد. باید مدنظر داشت که یک استان می‌تواند چندین پیک منحنی را تجربه کند.

در جدول دسته‌بندی استان‌ها، مازندران جزو استان‌های با بروز متوسط است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گزارش پنجم شهریور از شناسایی و بستری شدن ۱۰۰ بیمار جدید مشکوک به ویروس کووید ۱۹، شبانه‌روز گذشته در بیمارستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه خبر داد و گفت: در این مدت ۱۳۰ نفر هم با بهبودی نسبی ترخیص شدند.

موسوی تأکید کرد: با این رویکرد درخواست ما از تمام مردم اقصی نقاط ایران که کم و بیش با ویروس کرونا درگیری دارند، عدم سفر به استان مازندران به دلیل قرارگیری در وضعیت قرمز و بالا بودن آمار بیماران مبتلا به کووید-۱۹ است.

دکتر جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل هم از پذیرش و بستری ۲۳ بیمار جدید مشکوک به ویروس کرونا، ۲۴ ساعت گذشته در چهار بیمارستان زیر پوشش این دانشگاه و نیز ترخیص ۳۴ بیمار با بهبودی نسبی در این مدت خبر داد.

او بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه در مراسم‌های عزاداری، استفاده از ماسک، حضور نیافتن در تجمع‌ها، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از سفر‌های غیرضروری و شستشوی مداوم دست تأکید کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز