خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان کشور:

کارنامه دولت در حوزه خدمات رسانی به روستاییان درخشان است/ صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان هدیه انقلاب روستاییان است

asdasd
کد خبر : ۹۳۲۸۴۵

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان گفت: دولت ضمن حمایت از این طرح کارنامه اش در خدمات رسانی در حوزه ی روستایی درخشان است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، علی شیرکانی معاون وزیر و مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر امروز در جلسه ستاد راهبردی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر استان مازندران اظهار کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یکی از خدمات ارزنده و به نوعی محصول دوران بلوغ جمهوری اسلامی است و در کشور ایران پوشش بیمه‌ای با تامین اجتماعی شناخته شده، در حالی که بر اساس اصل 29 قانون اساسی همه آحاد مردم باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

وی افزود: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در پایان سال 83 تصویب و در خرداد سال 84 با هدف خدمات رسانی به فوت ،از کارافتادگی و بازنشستگی آغاز کرده است.

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به اهداف مهم بانک جهانی هیچوقت نمی‌شود شکاف بین جامعه شهری با جامعه روستایی را از بین برد، اما با سیاست ‌گذاری ‌های دقیق و اجرای صحیح آن می توان این فاصله را کاهش داد و یکی از آن اقدامات ارزنده ایجاد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر است.

وی با بیان اینکه دولت در این طرح حمایت کامل کرده و کارنامه اش در خدمات رسانی در حوزه ی روستایی درخشان است،ادامه داد: کار در سیستم اداری کشور با پیگیری و سماجت حل می شود.

شیرکانی گفت که توسعه بیمه روستایی به عنوان شاخص عملکردی در دستور کار فرمانداران قرار گیرد؛ تا این پنجره خدمت بسته نشده نهایت استفاده را این از ظرفیت در جهت افزایش بیمه روستایی بکنید.

وی توسعه روستاها را در شاخص توسعه و ارتقای اقتصاد جامعه مهم دانست و گفت: کشورهای دنیا به دنبال راه میان بری هستند تا سکونت روستاییان را تضمین کنند .

 شیرکانی ادامه داد: خوشبختانه در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اقدامات زیربنایی خوبی برای توسعه روستاها انجام شده و خدمات سخت افزاری مناسبی به روستاها رسیده و بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، به عنوان یکی از خدمات نرم افزاری، هدیه انقلاب اسلامی به این اقشار است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گسترش بیمه های اجتماعی در میان اقشار روستایی و عشایر را رسالت این صندوق دانست و تاکید کرد: تلاش ما این است که با ارائه خدمات بیمه‌ای به جامعه هدف، هیچ فردی از چتر بیمه‌ای دولت جا نماند.

وی تاکید کرد که باید با کمک به توسعه روستایی و افزایش بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، مازندران را حد و اندازه خود ببینیم .

شیرکانی ادامه داد: با گسترش بیمه روستایی، روستاها پایدارتر و مهاجرت کم تر می شود همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند که باید فاصله اقتصاد شهری و روستایی را کاهش داد؛ خدمات صندوق روستایی گامی بزرگ در جهت اجرایی کردن گام دوم انقلاب است.

استان مازندران جزء هفت استان نخست در تعداد بیمه شدگان است و 104 هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز