خبرگزاری کار ایران

جایگاه خدمات‌رسانی روستایی در برنامه وزیر پیشنهادی نیرو به مجلس؛

حرکت جهادی آبرسانی روستایی در دولت دوازدهم ادامه می‌یابد/ آبرسانی به 6 میلیون نفر در 13 هزار روستای کشور

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۱۱۲

تأمین آب شرب پایدار مورد نیاز آحاد جامعه در شهرها، روستاها و جوامع عشایری به میزان 1200 میلیون مترمکعب با اولویت ساخت و تکمیل 550 مجتمع آبرسانی روستایی شامل 13 هزار روستا و 6 میلیون نفر جمعیت از جمله اولویت های وزیر نیروی پیشنهادی در دولت دوازدهم خواهد بود.

به‌گزارش ایلنا، به گواه بسیاری از مسئولان کشور، این انقلاب بر روی شانه‌های طبقات مستضعف و روستایی کشور بنا شده است و می‌توان گفت که روستاییان، ولی نعمتان این انقلاب هستند.

 در همین راستا جمهوری اسلامی ایران از زمان پیروزی انقلاب بر آن بوده تا خدمت به روستاییان را در زمره سیاست های استراتژیک خود قرار دهد، از جمله این خدمات می‌توان به بحث آبرسانی روستایی اشاره کرد.

براساس آمارهای موجود تا پایان سال 95 کلیه روستاهای بالای 20 خانوار با دبه و گالن خداحافظی کردند و از آب لوله کشی سالم برخوردار شدند.

 به طور مثال آمارهای 4 سال گذشته در حوزه آبرسانی به روستاهای کشور نشان می‌دهد که در طول این سال‌ها به بیش از 5200 روستای کشور با جمعیتی بالغ بر 4 میلیون و 100 هزار نفر آبرسانی شده است.

جالب اینکه براساس آمارهای موجود از 13 سال گذشته، تا قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم سالانه به کمتر از 200 روستای کشور به طور متوسط آبرسانی شده است، این در حالی است که در 4 سال دولت تدبیر و امید به طور متوسط سالانه به بیش از 1300 روستای کشور آبرسانی شد.

به نظر می رسد این حرکت جهادی در دولت دوازدهم نیز تداوم خواهد داشت، چرا که بر اساس برنامه پیشنهادی وزیر نیروِ دولت جدید (البته در صورت اخذ رأی اعتماد از مجلس) برنامه های بسیار خوبی برای آبرسانی روستایی و ساخت مجتمع های آب روستایی در نظر گرفته شده است.

براساس این برنامه تأمین آب شرب پایدار مورد نیاز آحاد جامعه در شهرها، روستاها و جوامع عشایری به میزان 1200 میلیون مترمکعب با اولویت ساخت و تکمیل 550 مجتمع آبرسانی روستایی شامل 13 هزار روستا و جمعیت 6 میلیون نفر از جمله اولویت های وزیر نیروی پیشنهادی در دولت دوازدهم خواهد بود.

بنابراین به نظر می‌رسد حرکت جهادی توسعه و عمران روستاها در بخش آب، همچنان در سیاست‌های وزارت نیرو باقی خواهد ماند، برنامه‌هایی که امید است بتواند بحران آب در برخی از روستاهای کشور را ریشه کن کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز