خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران:

متاسفانه برای مسائل کارگری کمتر وقت گذاشته می شود

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۵۳۴

نصرالله دریابیگی گفت:متاسفانه برای مسائل کارگری کمتر وقت گذاشته می شود.

به گزارش ایلنا،نصرالله دریابیگی؛ دبیر اجرایی خانه کارگر استان مازندران​ در دیدار تشکلات کارگری با استاندار مازندران اظهار کرد: فرهنگ کار و کارگری مهم است و ارزش دارد و نباید این فرهنگ فراموش شود و  نام کارگر حذف شود.

وی گفت: فرهنگ کارگری اینقدر ارزشمند است که پیامبر اعظم دست کارگر را می بوسد و زندگی کارگری همان عدالت و زندگی آبرومندانه است.

دریابیگی گفت:متاسفانه امروز شاهد ناهنجاری، فساد،طلاق و آسیب های مختلفی هستیم.

رئیس  کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی مازندران با اشاره به عدم امنیت شغلی در بین کارگران ادامه داد: متاسفانه برای مسائل کارگری کمتر وقت گذاشته می شود،در صورتی که مشکلات کارگری استان باید بیشتر دیده شده تا  برطرف شود.

 دریابیگی  از این که صدای کارگران شنیده نمی شود، خطاب به نماینده عالی دولت گفت: کارگران نیاز به امنیت شغلی و یک زندگی خوب و شایسته دارند.

جهش تولید در گرو نیروی کار توانمند است

در ادامه میرعلی شیرافکن، عضو هیات مدیره کانون عالی همانگی شوراهای اسلامی کار کشور هم در سخنانی گفت: امسال شروع سال بدی با شیوع ویروس کرونا در اواخر سال گذشته و  امسال و همچنین افزایش قیمت بنزین در سال  گذشته فشارهای فراوانی را به کارگران وارد کرده است.

وی افزود: امسال توسط مقام معظم رهبری شعر سال،جهش تولید نامگذاری شد که  اگر نیروی انسانی در تولید دیده شود و به کارگران اهمیت داده شود می توان به جهش تولید امیدوار بود.

شیرافکن با اشاره اینکه شورای عالی کار به تعهدات خود عمل نکرده است،گفت: شورای عالی کار موظف است از حقوق کارگران با توجه به نرخ روز تورم دفاع کند و همچنین نرخ سبد کالا را در دستور کار قرار دهد اما در عمل شاهد این امر نیستیم!

وی با انتقاد از افزایش ۲۱ درصدی حقوق کارگران در سال ۹۹ گفت: این افزایش حقوق در برابرتورم بالای 40 درصدی سفره کارگران را خالی تر از قبل خواهد کرد!

وی افزود:یکی دیگر از شعارهای دولت برای کمک معیشتی به کارگران سهام عدالت به کارگران بوده است که تا به امروز به کارگران تعلق نگرفته‌است  که تنها در حد شعار باقی مانده است.

عضو هیات مدیره کانون عالی هماهنگی شوراهای اسلامی کارخانجات  کشور اضافه کرد: کارگران همواره در راس هستند اما دیده نشدند و نمی توانند به مایحتاج خود برسند.

وی با انتقاد از واگذاری سهام شستا افزود: سهام شستا شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی است و اگر دولت دلسوز کارگران است این مشکل را برطرف کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز