خبرگزاری کار ایران

شهردار چالوس:

قطار توسعه چالوس، ایستگاه آخر ندارد/برنامه‌محوری و حمایت از سرمایه‌گذاران، چرخ‌های توسعه چالوس است

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۴۹۸

شهردار چالوس گفت:برنامه‌محوری و حمایت از سرمایه‌گذاران، چرخ‌های توسعه چالوس است

به گزارش خبرنگار ایلنا،شهردار چالوس در جمع خبرنگاران، پیرامون توسعه‌یابی شهر چالوس گفت: قطار توسعه چالوس، ایستگاه آخر ندارد! مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر بر مبنای برنامه‌محوری، در تلاش است تا شهر چالوس به درجه‌ای از توسعه و آبادانی برسد که در شان این جغرافیا و مردمش باشد.

جعفر ردایی ضمن پاسداشت زحمات اهالی رسانه در پیشبرد امور و رفع چالش‌های موجود گفت: همواره از انتقاد استقبال می‌کنیم. انتقادهای سازنده در حقیقت خواسته‌ها و انتظارات مردم است. نقد منصفانه و بی غرض، می‌تواند برای مجموعه شهرداری و شورای اسلامی، انرژی بخش باشد.

ردایی در خصوص اقدامات انجام شده پیرامون ایجاد پروژه بیوگاز و رفع معضل زباله در شهر چالوس گفت: دفع زباله در شهر چالوس به هیچ‌عنوان اصولی نیست و در تلاشیم تا با انجام مقدمات اجرای پروژه بیوگاز، این چالش را برای همیشه حل نماییم.

وی افزود: اجرای پروژه بیوگاز ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو، معادل ۶۰ میلیارد تومان هزینه دارد. مجوزهای استانی مربوطه اخذ گردید. تملک زمین مورد نیاز نیز در منطقه "ازارک"، مراحل پایانی خود را طی می‌کند. حدود ۱۵ میلیارد تومان هم قول مساعدت استانی تا این لحظه داشته‌ایم و مسلما در صورت تحقق این اعتبار و همراهی کافی مسئولین در تامین اعتبارات ملی و استانی، اجرای این پروژه امکان‌پذیر خواهد بود.

شهردار چالوس در ادامه پیرامون تحقق زودهنگام بودجه چهل میلیارد تومانی این شهرداری گفت: بودجه شهرداری چالوس در سال‌های گذشته، کمتر حتی تحقق می‌یافت. حال آنکه سرعت تحقق و سقف بودجه افزایش چشمگیری داشته است. افزایش آیتم‌های درآمدی و افزایش نرخ برخی تعرفه‌ها و... از جمله عوامل سرعت تحقق و افزایش بودجه شهر چالوس بوده است.

ردایی در خصوص مطالبات عمده شهرداری گفت: در مورد مطالبات شهرداری، از بام چالوس ۸ میلیارد و خرده‌ای تومان مطالبه مانده بود که توانستیم علیرغم صدور حکم از دیوان عالی کشور بر علیه شهرداری چالوس، با شکستن حکم، تا کنون ۱/۵ میلیارد تومان از مطالبات مربوطه را اخذ نماییم.

وی در خصوص اقدامات عمرانی زیرساختی انجام شده در چند ماهه اخیر توسط شهرداری گفت: اقدامات زیرساختی انجام شده توسط شهرداری، سه بخش عمده درازمدت، میان‌مدت و کوتاه مدت تقسیم می‌شود. ساماندهی رودخانه‌های چالوس، بازگشایی رینگ۲ شهری، احداث جاده ساحلی از میدان خط هشت تا رادیو دریا و فرج‌آباد، بازگشایی خیابان ۱۷ شهریور، احداث پارکینگ و... از جمله امور زیرساختی بلند مدتی است که در حال انجام می‌باشد. قریب ۱۲ میلیارد تومان هزینه جهت آسفالت، انجام نورپردازی وسیع در سطح شهر و رنگ‌آمیزی معابر، بازآفرینی شهری و بازسازی برخی اماکن مانند بازار سرپوشیده و بازار روز، تملک شهرک صنعتی و ساختمان شهر و روستای سابق و... از جمله اقدامات در حال انجام پروژه‌های میان‌مدت ماست. پیاده‌رو سازی، ساماندهی آب‌های سطحی، تعریض برخی معابر و... نیز بخش دیگری از امور زیرساختی کوتاه‌مدت شهرداری چالوس به‌شماره می‌آید.

شهردار چالوس پیرامون فضای موجود در رابطه بین شهرداری و شورای اسلامی شهر چالوس گفت: پس از ۱۳ سال سابقه و تجربه مدیریت حوزه شهری، مسلما اشراف کاملی به حوزه اختیارات و تعهدات فی‌مابین شهرداری و شورای اسلامی دارم. شهرداری در عین استقلال، مجری مصوبات شوراست و وجود برخی اختلافات نیز می‌تواند نقطه قوت این رابطه باشد. چراکه همین اختلافات است که مسیر توسعه را به سمت تنوع عمرانی و بهتر انجام یافتن امور سوق می‌دهد

ردایی در خصوص جذب سرمایه‌گذاران در چالوس گفت: به‌طور کلی ساختار بروکراسی اداری ما جهت جذب سرمایه‌گذاران بسیار ناکارآمد است. با این‌حال همواره کوشیده‌ایم تا مسیر سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذاران بسیار آسان گردد و همراهی فراوانی با سرمایه‌آوران داشته‌ایم، چراکه توسعه عمرانی و بسترسازی مطلوب جهت ایجاد اشتغال‌های تازه و پایدار در گروی همین سرمایه‌هاست.

وی افزود: احداث هتل ۵ستاره "قصر" در ضلع غربی خط ۸، از جمله پروژه‌های سرمایه‌گذاری بزرگ شهر چالوس است که علاوه بر ایجاد یک فضای اقامت و پذیرایی استاندارد برای جلب نظر گردشگران، در مرحله بهره‌برداری توانایی ایجاد اشتغال برای حداقل ۳۰۰ نفر را خواهد داشت و همچنین عواید مالی بسیاری در مسیر ساخت و عوارض بعد برای این شهر ارمغان می‌آورد.

ردایی تصریح کرد: از قِبَلِ تابلوهای تبلیغاتی نیز، مجموعه تابلوهایی که در سال ۹۶ نهایتا صد میلیون عواید برای شهرداری داشته، امروز به حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیون تومان در سال رسیده است و با برنامه‌ریزی‌های صورت یافته، این درآمد در سال آتی به ۲ الی ۳ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

ردایی در خاتمه این نشست رسانه‌ای اذعان داشت: سرمایه‌های شهرداری در بخش تملک دارایی‌ها افزایش یافته و تراکم‌فروشی شهرداری نیز به صفر رسیده است.

وی از هماهنگی مطلوب واحدهای مختلف در جهت انجام مطلوب امور شهرداری و صبوری شهروندان در اجرای پروژه‌های عمرانی، قدردانی کرد.

خاطرنشان می‌گردد؛ بررسی آماری مالی شهرداری چالوس، رشد درآمدی و صرف هزینه‌های عمرانی بیشتر در مقایسه با ادوار گذشته را نشان می‌دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز