خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر شهر و راه سازی در مراسم بهره برداری از اولین هتل فرودگاهی کشور:

ظرفیت فرودگاه حضرت امام اشباع است / از پیشنهاد سرمایه گذاران بخش خصوصی استقبال می کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۰۳۷

متاسفانه ترمینال یک فرودگاه امام با پذیرش ۶ میلیون در سال به اشباع رسیده است و هر چه سریعتر ساخت فاز دوم و ترمینال آن باید اجرایی شود.

معاون وزیر راه شهرسازی و رییس فرودگاه های کشور بابیان اینکه دولت برای انجام پروژه های عمرانی خود به بخش خصوصی نیاز دارد، گفت: از استقبال رییس گروه مالی گردشگری برای ساخت فاز دوم فرودگاه امام استقبال می کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیخانی رییس شرکت فرودگاه کشور در مراسم افتتاح اولین هتل فرودگاه، ادماه داد: طرح جامع فرودگاه حضرت امام به بودجه و اعتبار ۳ هزار میلیاردتومانی نیاز دارد و خواسته ما این است که فاز دوم هر چه زودتر به افتتاح برسد.

وی بابیان اینکه ظرفیت پذیرفت در کل فرودگاههای تحت مالکیت دولت چیزی حدود ۸۳ میلیون نفر است، گفت: متاسفانه ترمینال یک فرودگاه امام با پذیرش ۶ میلیون در سال به اشباع رسیده است و هر چه سریعتر ساخت فاز دوم و ترمینال آن باید اجرایی شود.

علیخانی با تاکید بر اینکه بهترین راهکار برای توسعه فرودگاه حضرت امام جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی است، گفت: اعتبارات وبودجه های دولتی کفاف نیازهای فرودگاه های کشور را نمیدهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بخش خصوصی در فاز دوم فرودگاه حضرت امام باید به دولت کمک کند، ادامه داد: با سرمایه گذاری بخش خصوصی در فرودگاه امام می توانیم در منطقه نقش موثری ایفا کنیم.

رییس یکی از فرودگاه های کشور با تاکید بر اینکه نگران رشد فرودگاههای کشورهای همسایه نیستیم گفت: دو شب گذشته ترافیک فرودگاه دبی به حدی بود که برج مراقبت این فرودگاه اجازه پرواز را به هواپیماها نمی داد و از ساعت ۲ تا ۵ صبح تنها سه پرواز از ایران توانست در این فرودگاه به زمین بنشیند.

وی افزود: این حجم از ترافیک در فرودگاه دبی نشان میدهد که این فرودگاه تا چه حد در چند سال اخیر رشد داشته است.

وی با اشاره به ساخت هتل فرودگاهی در سایر فرودگاههای کشور گفت: سایر فرودگاه های هم مانند فروگاه مشهد ظرفیت ساخت هتل فرودگاهی دارد و هم می توانیم زمین در اختیار سرمایه گذاران برای ساخت این پروژه قراردهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز