خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران خبر داد:

تحصیل یک ‌پنجم جمعیت دانش‌آموزی مازندران در مدارس غیردولتی

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۷۶۲

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت: یک ‌پنجم جمعیت دانش‌آموزی مازندران در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،ششمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش مازندران در سال جاری به ریاست معاون سیاسی امنیتی صبح امروز در استانداری با دو دستور کار «مشکلات و چالش‌های مدارس غیرانتفاعی» و «چالش‌های مالیاتی خیران مدرسه‌ساز» برگزار شد.

عسکری نیکزاد، در دستور کار نخست، به فعالیت 795 مدرسه غیردولتی در سه دوره تحصیلی با 84هزار و 464 دانش‌آموز که با احتساب پیش‌دبستانی‌ها به 120هزار نفر می‌رسد، اشاره و اظهار کرد: مازندران در بخش مدارس غیردولتی 21 درصد پوشش تحصیلی داریم و از این نظر بعد از تهران دومین استان کشور با بیشترین پوشش تحصیلی هستیم. این در حالی است که میانگین پوشش تحصیلی مدارس غیردولتی کشور 13.5 درصد است.

وی افزود: یک ‌پنجم جمعیت دانش‌آموزی مازندران در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.

مدیر کل آموزش و پروش مازندران ،گفت: فعالیت مدارس غیرانتفاعی را عامل صرفه‌جویی 304 میلیاردی دولت در سال تحصیلی 98-99 در امر آموزش‌وپرورش دانست.

وی در بیان مهم‌ترین دغدغه‌های مؤسسان مدارس غیردولتی،افزود:ایجاد فضای مناسب استاندارد یکی از این دغدغه‌هاست. 88 درصد مدارس غیردولتی منزل مسکونی بوده‌اند و تبدیل به مدرسه شده‌اند و این امر نیاز به توجه دستگاه‌های ذی‌ربط برلی مقاوم‌سازی دارد.

نیکزاد به مساعدت اداره کل نوسازی مدارس در مقاوم‌سازی 60 مدرسه غیردولتی مازندران در فاصله سال‌های 93 تا 97 با اعتبار بالغ بر 3 میلیارد و 284میلیون تومان اشاره کرد و ادامه داد: همچنین در این مدت زمان، مؤسسان برای احداث مدارس غیردولتی 51 میلیارد و 810 میلیون تومان و برای خرید زمین چهار میلیارد و 700 میلیون تومان برای بهسازی فضاهای آموزشی هزینه کرده‌اند.

وی با توجه به مواد قانونی که برای کمک به مدارس غیردولتی وجود دارد اما اجرا نمی‌شود، پیشنهاد داد که اعتباراتی در قالب کمک‌های فنی و اعتباری که در استانداری توزیع می‌شود برای مقاوم‌سازی مدارس غیردولتی اختصاص یابد.

نیکزاد همچنین پیشنهاد داد که تسهیلات تبصره‌ای از محل بانک‌های عامل بخصوص بانک‌هایی که مؤسسان مدارس غیردولتی در آن‌ها گردش مالی دارند، برای مقاوم‌سازی در اختیار مؤسسان قرار دهند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران خواستار مساعدت شهرداری‌ها برای شناسایی زمین‌های با کاربری آموزشی که در طرح تفصیلی آمده و معرفی آن‌ها به آموزش‌وپرورش شد.

وی برخورداری مدارس غیردولتی از تخفیفات، ترجیحات و معافیت‌های مالی و عوارضی مانند آن‌چه برای مدارس غیردولتی وجود دارد را چالش دیگر مؤسسان مدارس غیردولتی برشمرد که علی‌رغم ماده 19 قانون تأسیس مدارس، رعایت نمی‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران پوشش بیمه‌ای 16هزار و 955 کارکنان تمام‌وقت و پاره‌وقت مدارس غیردولتی به دلیل بالا بودن مبلغ کل بیمه که مؤسسان باید برای کارمندی که حتی یک ساعت در این مدارس فعال هستند، بپردازند را از دیگر مشکلات جاری این مدارس اعلام کرد.

وی خواستار کمک تأمین اجتماعی برای بیمه کارکنان پاره‌وقت به تناسب ساعات کارشان شد.

سیدعلی‌‌اصغر محمودی مدیرکل بیمه تأمین اجتماعی مازندران در پاسخ به این موضوع گفت: کارکنان آموزش‌وپرورش که غیر رسمی هستند، مشمول قانون تأمین اجتماعی هستند حتی اگر یک ساعت در ماه در یک روستا مشغول باشد.

وی تأکید کرد که چنین کارکنانی باید تعیین تکلیف شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز