خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی کشور:

36 هزار دانش آموز در دفاع مقدس به شهادت رسیدند

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۸۹۴

معاون فرهنگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی کشور گفت :از مجموع دانش آموزان رزمنده،36 هزار نفر شهید شدند و برخی از آنان مفقود الاثر هستند و بیش از 856 نفر جانباز شدند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ساری،حجت الاسلام روح الله ترابی نسب پیش از ظهر امروز در نخستین کنگره شهدای دانش آموزی دختر مازندران در ساری با بیان اینکه در زمان دفاع مقدس نیاز کشور امنیت و حفظ خاک بود و رزمندگان و شهدای ما با دستان خالی و نثار جانشان از خاک و دستاوردهای اسلام دفاع کردند،اظهار داشت: بی تفاوت نبودن به مسائل جامعه از ویژگی های مهم شهدا بوده است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان ما نیز در جنگ احساس تکلیف کرده و راهی جبه های حق علیه باطل می شدند،افزود: بیش از 550 هزار دانش آموز پسر به عرصه و کارزار جنگ در دفاع مقدس وارد شدند و همچنین بیش از این تعداد دانش آموز دختر نیز در عرصه های دیگر در دوران دفاع مقدس خدمت می کردند.

معاون فرهنگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی کشور گفت:از مجموع دانش آموزان رزمنده،36 هزار نفر شهید شدند و برخی از آنان مفقود الاثر هستند و بیش از 856 نفر جانباز شدند.

وی یادآور شد: با انکه کشورهای مختلفی به عراق در جنگ کمک کردند اما به سختی توانستند تنها نیمی از خرمشهر را تصرف کنند و با ایثار و جانبازی دانش آموزان و رزمندگان، برابر بیگانگان ایستادگی کردیم.

حجت الاسلام ترابی نسب ادامه داد: با دست خالی، دانش آموز، کارگر و دیگر اقشار در دفاع مقدس ایستادگی کردند و جنس حضور دانش آموزان در دفاع مقدس با دیگران متفاوت بوده است زیرا نگاه مادی و دنیوی نداشتند و جاذبه های دنیا در نگاه آنان جایگاهی نداشت.

وی با بیان اینکه دشمن تلاش می کند تا فرهنگ بی حجابی را در جامعه ترویج کند بر ادامه راه شهدا با حفظ حجاب و عفاف تاکید کرد.

حجت الاسلام ترابی نسب،افزود: اگر می خواهیم از محبت اهل بیت (ع) در زندگی فردی و اجتماعی برخوردار شویم ،باید از دستورات و سفارشات آنان در مسیر سعادت بهره گیری کنیم.

معاون فرهنگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی کشور با بیان اینکه حفظ حجاب، نماز ،دعا ،قرآن و پیرو  ولایت بودن انتظار شهدا از نسل امروز است،گفت: در سنگری که فعالیت می کنیم باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا به کشور آسیبی نرسد.

وی با اعلام اینکه تاکنون کتابهای زیادی در حوزه دفاع مقدس نوشته شده است ،یادآور شد: این درحالی که کتابهایی مانند دا، دختری به نام شینا و کتابهایی که توسط بانوان در حوزه دفاع مقدس به نگارش درآمده است، جزء برترین ها درآمده است.

در نخستین کنگره شهدای دانش آموزای دختر مازندران از تمثال شهدای دانش آموز رونمایی و از بسیجیان پیشکسوت دانش آموزی با اهدای لوح تجلیل شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز