خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی مارندران مطرح کرد:

پرداخت بیش از 15 میلیارد تومان تسهیلات در حوزه اشتغال پایدار روستایی در سال 97 /وجود 13 هزار تعاونی در مازندران

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۳۹۷

مدیر کل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی مازندران گفت: سال قبل ،15 میلیارد و 400 میلیون تومان تسهیلات در حوزه اشتغال پایدار روستایی به شهرستان قائمشهر اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،کامران اصغری در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه امروز شهرستان قائمشهر به 13 تا 19 شهریور ماه هفته تعاون اشاره کرد و اظهار داشت: تعالی و پیشرفت جامعه در تمامی حوزه ها متاثر از همکاری،هماهنگی ،تعامل و تعاون است.

وی از تعاون به عنوان کلمه مقدس یاد کرد و افزود: به دلیل اهمیت موضوع تعاون ،خداوند نیز  در قرآن به آن اشاره  کرده است. از اینرو تعاون به نوعی ریشه در اعتقادات دینی ما دارد .

مدیر کل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه فرهنگ تعاون در همه جوامع وجود دارد اما در کشور ما این موضوع پررنگ تر است،گفت: تا جایی که در قانون اساسی کشور ما 25 درصد از اقتصاد به بخش تعاون اختصاص پیدا کرده است.

وی با بیان 5 تا 6 درصد از این 25 درصد در استان مازندران محقق شده است ،افزود: چنانچه در حوزه تعاون تلاش بیشتری صورت گیرد هرساله رشد خوبی در بخش تعاون خواهیم داشت.

وی شمار تعاونی های مازندران را 13 هزار واحد عنوان کرد و گفت: از این تعداد یکهزار و 464 تعاونی مربوط به شهرستان قائمشهر است.

اصغری با اعلام اینکه سال قبل ،15 میلیارد و 400 میلیون تومان تسهیلات در حوزه اشتغال پایدار روستایی به این شهرستان اختصاص پیدا کرده است،ادامه داد: حدود 40 طرح پرورش لیمو ترش در یکی از روستاهای این شهرستان انجام شده است.

وی تصریح کرد: حدود 24 میلیارد تومان تسهیلات فراگیر در جهت توسعه اقتصاد و اشتغال در شهرستان قائمشهر پرداخت شد.

اصغری با بیان اینکه اگر اقتصاد رونق پیدا کند ؛ اشتغال را به همراه دارد،افزود: حدود یک میلیارد و 750 میلیون تومان تسهیلات با منابع 4 درصد به مشاغل خانگی و پشتیبان در این شهرستان پرداخت شد.

وی از فارغ التحصیلان بویژه در رشته های فنی و کاربردی در حوزه های کشاورزی و صنعت خواستار شد تا با تاسیس تعاونی در ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد سهیم باشند.

مدیر کل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی مازندران گفت: جوانان ما باید به این نتیجه برسند که دولت در حال کوچک شدن است اینکه بخواهیم تعداد کارمندان راوافزایش دهیم ؛ شدنی نیست.

وی افزود: البته دولت هم باید فضا و بستر را برای ایجاد کارآفرینی فراهم کند و از جوانان که در کارآفرینی نقش دارند حمایت کنند.

اصغری با بیان اینکه تعاونی ها فاصله طبقاتی را کاهش می دهد ،تصریح کرد: هر جا که همکاری و تعاون بیشتر بود توفیقات نیز افزون تر بوده است.

وی خاطرنشان کرد:بانک توسعه تعاون به عنوان بانک تخصصی در حوزه تعاون در تامین منابع نقش مهمی دارد.

اصغری در پایان بر ترویج فرهنگ تعاون در جامعه تاکید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز