خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد:

1000 ایستگاه رصد مگس مدیترانه ای در مازندران

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۰۹۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از یکهزار ایستگاه رصد میوه مدیترانه‌ای در استان خبر داد و گفت: این ایستگاه‌ها شکار مگس میوه و حجم خسارت را رصد می‌کنند تا نسبت به کنترل آن اقدام شود.

به گزارش ایلنا از ساری، عزیزالله شهیدی‌فر در نشست خبری مشترک با مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران که پیش از ظهر امروز در ساری برگزار شد، به انجام رزمایش مبارزه با مگس میوه مدیترانه‌ای همزمان با سراسر استان اشاره کرد واظهار داشت: این رزمایش روز یکشنبه 27مردادماه در شهرستان ساری با حضور مسؤولین کشوری و استانی انجام می‌شود.

وی با اعلام اینکه 600 نوع آفت در کشور وجود دارد که 400نوع آن در مازندران وجود دارد،افزود: بیشتر این آفت ‌ها خسارت‌ زا بوده و به دام و طیور، شیلات و محصولات باغی خسارت وارد می کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه حدود4 دهه است که مگس میوه مدیترانه‌ای وارد استان شد، گفت: مگس میوه به بیشتر محصولات باغی خسارت وارد می‌کند و این خسارت با آغاز فصل بهار و به بار نشستن محصولات باغی بیشتر می‌شود.

وی افزود: مازندران سالانه با تولید 2.5میلیون تن مرکبات و 10 هزار میلیارد تومان گردش اقتصادی نقش کلیدی در اقتصاد کشور و استان دارد و به همین دلیل باید از انتقال این آفت به سمت محصول استراتژیک استان جلوگیری شود.

شهیدی‌فر از یک هزار ایستگاه رصد میوه مدیترانه‌ای در استان خبر داد و تصریح کرد: این ایستگاه‌ها شکار مگس میوه و حجم خسارت را رصد می‌کنند تا نسبت به کنترل آن اقدام شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز