خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست مازندران مطرح کرد:

ساماندهی میانکاله با احداث سازه های موقت/ قزل آلای خال قرمز در مازندران احیا شد

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۹۶۷

مدیرکل محیط زیست استان مازندران با بیان اینکه گام های مهمی برای ساماندهی میانکاله بر داشته ایم، گفت: با احداث سازه های موقت در میانکاله بخشی از ضلع غربی تالاب را احیا کرده ایم.

حسینعلی ابراهیمی بعدازظهر در جمع خبرنگاران که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد،اظهار کرد:خبرنگاران راوی حقایق موجود در جامعه بوده و زبان مطالبه گری مردم در همه حوزه ها هستند.

وی با بیان اینکه جامعه خبری با اطلاع رسانی صحیح و دقیق می تواند در حفظ محیط زیست بسیار موثر باشد، افزود: متاسفانه با افزایش جمعیت چالش های زیست محیطی در حال افزایش بوده و عده ای به این انفال الهی دست درازی می کنند.

مدیرکل محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه مقتدرانه در مقابل دست درازی چپاولگران محیط زیست ایستادگی و مقابله می کنیم، گفت: طبق ماده قانون 7 مدیریت پسماند با کسانی که در این حوزه دست درازی می کنند به صورت جدی برخورد خواهد شد.

ابراهیمی در ادامه با اینکه همکاران محیط زیست با صلابت در جهت حفظ اکوسیستم های زیستی استان مازندران ایستاده اند، افزود: برای حفاظت از محیط زیست این دستگاه جانبازان و شهدای بسیاری را تقدیم کرده است.

وی با بیان اینکه گام های مهمی برای ساماندهی میانکاله بر داشته ایم.خاطرنشان کرد:با احداث سازه های موقت در میانکاله بخشی از ضلع غربی تالاب را احیا کرده ایم.

ابراهیمی با بیان اینکه کارهای اساسی برای جلوگیری از آتش زدن کاه و کلش در سطح استان مازندران انجام شده است،گفت: باید این فرهنگ در مردم نهادینه شود که به جای آتش زدن کاه و کلش که آلوگی های زیست محیطی را در پی دارد می توان از آن ایجاد درآمد کرد.

مدیرکل محیط زیست مازندران در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه تعدد ایجاد انواع مجتمع های تفریحی و آموزشی محیط زیست استان را دچار چالش های بزرگ کرده است، خاطرنشان کرد: اکثر این مجتمع ها فاقد مراکز تصفیه فاضلاب هستند که با اذن معاون اول رییس جمهور به این موضوع ورود پیدا کرده و با واحدهای متخلف برخورد می کنیم.

ابراهیمی با بیان اینکه نخستین تخلیه فاضلاب کش در تنکابن در هفته گذشته با سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شد،تصریح کرد: این شهر می تواند پایلوت خوبی در حوزه حفظ محیط زیست باشد.

وی با اشاره به اینکه توسعه شهری باید زیر نظر کارشناسی های زیست محیطی قرار بگیرد،افزود: تمامی نهادها باید در این امر با محیط زیست همکاری لازم را داشته باشند دادستان مرکز استان را سردار محیط زیست مازندران لقب داد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: در حوزه کشتار پرندگان در فریدونکنار و قاچاق چوب اگر دادستان ورود پیدا نمی کرد نمی توانستیم با متخلفان برخورد جدی انجام دهیم.

مدیرکل محیط زیست استان مازندران با بیان اینکه صنعت باید در جای خود مستقر باشد و کمترین نقطه تخریبی را داشته باشد،افزود: در جهت حفظ محیط زیست باید برای استقرار صنایع ارزش گذاری اقتصادی انجام شود.

وی با بیان اینکه سیل اخیر خسارات زیادی به محیط زیست زده است،گفت: این خسارات فراوان به دلیل دخالت بیجای بشر در طبیعت است و اگر بتوانیم دخالت انسان  در طبیعت را کاهش دهیم میتوانیم شاهد کمتر شدن خسارات در بلایای طبیعی باشیم.

ابراهیمی در ادامه در خصوص استفاده نیروگاه شهید سلیمی نکا از سوخت مازوت ، گفت: متاسفانه زمانی در این نیروگاه از سوخت مازوت غیر استاندارد استفاده می شد اما امروزه بیش از 80درصد سوخت این نیروگاه به صورت گاز است.البته این به این معنی نیست که گاز آلودگی نداشته باشد اما کنترل آلودگی گاز بیشتر است.

وی با بیان اینکه  در حوزه زباله های عفونی امروز تمامی بیمارستان های عمومی دستگاه کم خطرساز را دارا شدند، افزود:  بخش خصوصی نیز پای کار آمد تا این دستگاه را در بیمارستان ها مستقر کنند.

مدیر کل محیط زیست مازندران با بیان اینکه در خصوص صید ماهیان کاری را  در امامزاده علی هراز شروع کردیم که  روز اول همه منتقد بودند،تصریح کرد: با توجه به صید گزینشی همه آزمایشات نشان از احیا قزل الای خال قرمز می دهند.

ابراهیمی در مورد صید ماهیان دریایی نیز گفت:  هنوز به جمع بندی های لازم نرسیدیم اما باید بدانیم به دلایل صید غیرمجاز و ورود آلاینده ها و بهم زدن امنیت زیستگاه ذخایر ماهیان دریایی به شدت کاهش یافته است.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه دماوند، افزود: شرح خدمات تدوین مدیریت دماوند تکمیل شده و پس از تایید نهایی اجرایی می شود.

ابراهیمی ادامه داد: در چشمه سورت چندگانگی مدیریت اتفاقات بدی رقم زده و نتوانستیم اشتغال پایدار و درامد پایدار ایجاد کنیم به دنبال ساماندهی این موضوع هستیم.

مدیرکل محیط زیست مازندران  در مورد خلیج گرگان نیز تصریح کرد: هر کاری مشاور انجام داد باید تضامین  لازم  را انجام دهند.

با هرگونه دخالت با بهانه های مختلف در مجموعه میانکاله آشوراده بشدت مخالفیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز