خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان مازندران:

درآمد 62 میلیارد تومانی اداره ثبت و اسناد مازندران در سال 97/فعالیت 28 واحد ثبتی در مازندران/کمبود بودجه مالی مهمترین مشکل اداره ثبت و اسناد استان

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۷۹۲

عباس علی زارع تیله نوعی یکی از مهمترین مشکلات اداره کل ثبت و اسناد استان مازندران را کمبود اعتبارات مالی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،صبح امروز مدیر کل ثبت اسناد و املاک کشور در نشستی که با خبرنگاران در سالن جلسات اداره کل ثبت اسناد و املاک استان مازندران برگزار گردید با اشاره به اهمیت و قدمت طولانی ثبت اسناد و املاک،گفت: قدیمی ترین اسناد و لوایح مربوط به اسناد و املاک به 4 هزار سال قبل از میلاد بر میگردد.

وی ادامه داد: اولین قانون مربوط به ثبت در کشور  اردیبهشت ماه سال 1290 در 139 ماده تصویب شد.

عباس علی زارع تیله نوعی اظهار کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سال 1352 تاسیس و رسما شروع بکار کرد.

این مقام مسئول با اشاره به طیف گسترده و حجم وسیعی از وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک یک نهاد کاملا خدمتی است و به دلیل خدمات متعدد و وسیع یکی از پر مشغله ترین نهادها می باشد.

وی عنوان کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یکی از دستگاه های تخصصی که در حوزه املاک و اسناد کشور است که یکی از مهم ترین وظایفش اعتبار دادن و تثبیت کردن به معاملات و املاک مردم می باشد.

زارع تیله نوعی در ادامه با بیان این موضوع که سازمان ثبت اسناد و املاک یک سازمان درآمدزا در کشور می باشد،گفت:سازمان ثبت اسناد و املاک در کنار سازمان دارایی سال هاست که جزو نهادهای تراز اول درآمدزایی در کشور می باشند.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران اظهار کرد: از کل درآمد به وجود آمده 42 درصد متعلق به سازمان هلال احمر،8 درصد شهرداری ها و مابقی آن به حساب خزانه دولت واریز می شود.

وی میزان درآمد ثبت اسناد و احوال استان مازندران را در سال 97 حدود 62 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: متاسفانه علی رغم این درآمدزایی بودجه قابل قبولی به اداره کل ثبت اسناد و املاک تعلق نمیگیرد.

زارع تیله نوعی کمبود فضای اداری و وجود ساختمان های استیجاری و قدیمی را از عمده ترین معضلات و مشکلات این نهاد دانست و عنوان کرد: متاسفانه از مجموع 28 واحد ثبتی در استان مازندران 10 واحد استیجاری است.

وی گفت: به همین دلیل در بحث خدمات الکترونیکی با مشکل روبرو هستیم.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان مازندران یکی دیگر از مشکلات این نهاد را کمبود نیرو اعلام کرد و اظهار کرد: بیش از 824 نیرو در سراسر ادارات ثبت و اسناد استان مازندران در حال خدمت رسانی به مردم هستند که با حجم بالای خدمات این اداره را با مشکل مواجه کرده است.

وی علت این موضوع را عدم بروز رسانی چارت سازمانی عنوان کرد و گفت: چارت سازمانی ثبت اسناد و املاک استان مربوط به 20 سال قبل است که باید بروز رسانی شود.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان مازندران میزان پرونده های تشکیل شده از سال 91 تا امروز را 292 هزار و 818 پرونده اعلام کرد و اظهار کرد: 180 هزار و 225 پرونده منجر به صدور رای شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز